خبرگزاری کار ایران

تعویق 6 ماه مطالبات 45کارگر معدن«ملچ آرام »

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۰۹۷

منابع کارگری از پرداخت نشدن بیش از 6 ماه از دستمزد سالهای 93 و 94 به همراه عیدی سال 95کارگران معدن زغال سنگ ملچ آرام خبرمی‌دهند.

کارگران معدن زغال سنگ ملچ آرام به ایلنا گفته‌اند علاوه بر تعویق حدود 6 ماه دستمزد کارگران در سه ماهه پایانی سال های 93 و 94، حق بیمه 45 کارگر این واحد معدنی با تاخیر چند ماهه به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و به تبع آن دفترچه‌های درمانی کارگران  در برخی از ماهه ای سال فاقد اعتبار است.

به گفته  یکی از کارگران معدن زغال سنگ ملچ آرام واقع در شهرستان رامین استان گلستان، پیش از این کارگر این واحد معدنی(سال گذشته )از مجموع ده ماه معوقات مزدی خود، معادل چهار ماه را دریافت کرده‌اند و در عین حال کارفرمای این واحد معدنی به کارگران وعده پرداخت مابقی دستمزد را تا تا پایان سال گذشته داده بود که هنوز عملی نشده است.

 طبق اظهارات وی،همچنین از مجموع سه ماهه مطالبات معوقه سال 93  کارفرما روز های پایانی سال 94 مبلغی 300 هزار تومان (معادل 10 درصد) از کل بدهی سال 93 کارگران را به آنان پرداخت کرده است.

به گفته این کارگر ،بدهی کارفرما اصلی به پیمانکار شرکت(شمال شرق) باعث شده است تا علاوه بر دستمزد مسئله پرداخت حق بیمه وعیدی آن‌ها با مشکل مواجه شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز