خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران آبفای اهواز

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۹۳۳

کارگران آبفای اهواز می‌گویند با گذشت بیست و دو روز از شروع سال جدید، هنوز بابت باقیمانده مطالبات مزدی وبیمه ای مربوط به سال 94وعیدی سال 95طلبکارند.

منابع کارگری در این واحد به ایلنا گفته‌اند که دستمزد بهمن و اسفند سال 94به آن‌ها پرداخت نشده و علاوه بر همه این‌ها هنوز عیدی سال 94 و 95 را به همراه سنوات پایان سال نگرفته‌اند.

این کارگران همچنین در خصوص معوقات بیمه‌ای‌شان گفتند: افزایش بدهی‌های این واحد به اداره تامین اجتماعی و سایر نهادهای دولتی باعث شده است تا تامین اجتماعی  در برخی از ماههای سال از تمدید دفترچه‌های آنها خوداری کند.

 در این زمینه یکی از کارگران قدیمی با اشاره به اشتغال حدود 400کارگر پیمانکاری در بخش های مختلف آبفای اهواز  می‌گوید: سالهاست که زیر نظر پیمانکار در آبفای اهواز به عنوان تلمبه چی ،موتور چی وانشعابات مشغولیم و در تمامی این سال‌ها پیمانکار در مقام کارفرما به تمامی تعهدات مزدی خود عمل نکرده است.

بنا بر گزارش این کارگر، کارگران پیمانی آبفای اهواز خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند، اما نه مسئولان و نه کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهد و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

به گفته آنان در شرایطی که همه مسئولان استانی و شهرستانی از مشکلات کارگران پیمانی آب وفاضلاب با خبرند اما هنوز بی‌تفاوتی‌ کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز