خبرگزاری کار ایران

یک مقام صنفی کارگری:

افزایش هزینه‌‌های زندگی در چارچوب تورم انتظاری باشد

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۹۱۴

یک مقام صمفی کارگری عقیده دارد حالا که دولت به بهانه پیش کشیدن تورم انتظاری از افزایش واقعی مزد جلوگیری کرده است نباید نسبت به افزایش هزینه‌های زندگی کارگران بی‌تفاوت بماند.

«علی محمد عزیزی» که در حال حاضر مسئولیت نهاد صنفی مجمع کارگران استان ایلام را برعهده دارد با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: اگر ماجرای افزایش 15 تا 25 درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی در تهران صحت داشته باشد به زودی باید شاهد افزایش هزینه‌های حمل و نقل در دیگر نقاط کشور باشیم.

وی بابیان اینکه خدمات حمل و نقل عمومی شهری یه کالایی که در سبد مصرفی تمامی خانواده‌های مزد بیگران جای دارد، افزود: نمی‌توان نسبت به این مسئله بی‌توجه بود آن هم در شرایطی که میزان افزایش حداقل مزد از میزان افزایش کرایه‌ها کمتر است و در این شرایط انتظار جامعه کارگری این است که در محاسبه دیگر هزینه‌های زندگی به مسئله تورم انتظاری توجه شود.

این مقام صنفی افزود: همانقدر که در حساب و کتاب بر سر تعیین مزد مسئله سود و زیان کارفرمایان اهمیت دارد، در خصوص افزایش هزینه‌های خدمات حمل و نقل نیز باید توجه داشت که به دلیل پایه‌ای بودن خدمات حمل و نقل این میزان افزایش بصورت تصاعدی بر دیگر هزینه‌های زندگی کارگران تاثیر گذار است و به همین دلیل پس از افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی در تهران باید منتظر افزایش تدریجی دیگر هزینه‌های زندگی در نقاط دیگر کشور هم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز