خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودرو ایران؛

افزایش مزد ۹۵ شبیه شوخی تلخ با کارگران است

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودرو ایران گفت: رقمی که برای افزایش دستمزد ۹۵ تعیین شد، بیشتر شبیه به شوخی تلخی برای جامعه کارگری بود.

«مجتبی حاجی‌زاده» درباره میزان مزد کارگران در گفتگو با ایلنا، گفت: توقع جامعه کارگری این بود که حداقل از مزدی عادلانه بنابر قوانین کار برخوردار شوند قوانینی که تا کنون توسط تصمیم گیرندگان افزایش مزد نادیده گرفته شده است.

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودرو ایران ،گفت: رقمی که برای افزایش دستمزد ۹۵ تعیین شد، بیشتر شبیه به شوخی تلخی برای جامعه کارگری شبیه است.

وی با بیان اینکه همین دولت در اوج تحریم‌های اقتصادی و در نبود هرگونه چشم اندازی برای سال ۹۴، افزایش ۱۷ درصدی دستمزدها را تصویب کرد، انتظار این بود که پس از برجام دولت از مخالفت خود با افزایش واقعی دستمزدها برای سال ۹۵ بکاهد اما در عمل می‌بینیم که این اتفاق نیفتاده است.

این فعال صنفی کارگری با اشاره به اینکه جامعه کارگری بیش از نصف جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد پویا داشته باشیم باید در کنار جلوگیری از ایجاد انحصار و تک قطبی شدن کانون‌های تجمیع سرمایه‌در کشور با افزایش واقعی دستمزها امکان برقراری عدالت اجتماعی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: ۱۴ درصد افزایش دستمزد با شعارهای دولت تدبیر و امید همخوانی ندارد و توقع ساز و کار جامعه کارگری از دولت این است که نگاه مثبت تری به مشکلات کارگران داشته باشد.

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودرو ایران، گفت: عده‌ای برای منطقی خواندن افزایش ۱۴ درصد دستمزد کارگران در سال ۹۵ گفتند افزایش بر مبنای مصلحت اندیشی بوده است و این درحالی است که در سی و هفت سال گذشته جامعه کارگری هموراه در کنار نظام بوده اند.

کد خبر : ۳۵۸۶۱۲