خبرگزاری کار ایران

بازنشر - دبیرخانه کارگر نیشابور:

تقویت تشکل‌های کارگری به نفع چرخه تولید و اقتصاد است

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۸۸۸

دبیر خانه کارگر نیشابور گفت: تقویت تشکلات صنفی کارگری موجب تقویت سیستم اقتصاد به ویژه در زمینه کار و تولید می‌شود.

محمد عمارلو با بیان اینکه در حال حاضر انسجام تشکل‌های کارگری کمرنگ شده است، به ایلنا گفت: همکاری و هماهنگی تشکل‌های کارگری به نفع کارگران و در بعد وسیع‌تر به نفع چرخه تولید و اقتصاد کشور است.

این فعال کارگری با انتقاد از وضعیت فعلی تشکلات کارگری نسبت به اثرات منفی و مخرب کمرنگ شدن نقش تشکل‌های کارگری در تصمیمات کلان اقتصادی کشور هشدار داد و افزود: هم اکنون به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد تشکل‌های صنفی توان تحت پوشش قرار دادن جامعه کارگری و چانه‌زنی در چارچوب قوانین را ندارند و این ضعف در پویایی تولید نیز نمود پیدا می‌کند چرا که آنان نمی‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در حل مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی ایفا کنند.

دبیر خانه کارگرنیشابوربا بیان اینکه امیدواریم دولت در سال ۹۵ به این رویه خاتمه دهد گفت: در حکم نمونه می‌توان به تصویب نرخ دستمزد‌های سال آینده کارگران اشاره کرد که در آن تعیین نرخ مصوب دستمزد‌ها بر اساس سبد حداقلی و حداکثری تعریف نشد واین موضوع باعث نارضایتی کارگران شده است.

او درباره کم توجهی به حقوق نیروی کار با وجود ضعف نهادهای کارگری ابراز نگرانی کرد و افزود: موانع و محدودیت‌های نمایندگان کارگری برای پی گیری مشکلات کارگران در واحد‌های تولیدی و سایر مجامع سه جانبه باعث افزایش مشکلات کارگران شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز