خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگران ساختمانی مطرح کرد :

ثابت ماندن دستمزد استادکاران ساختمانی سنندج در ۴ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۵۱۱

یک فعال کارگران ساختمانی سنندج می گوید: در چهار سال گذشته دستمزد استادکاران سنندج افزایش نیافته است و با تو جه به بیکاری های فصلی، کارگران در مواردی قادر به پرداخت حق بیمه خود نیز نیستند.

«ناجی روحانی»، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان سنندج در گفتگو با ایلنا گفت: دستمزد استادکاران ساختمانی سنندج در ۴ سال گذشته افزایش نیافته است.

وی افزود: نرخ دستمزد ۱۶ شاخه ساختمانی توسط انجمن صنفی کارگران ساختمانی سنندج قیمت گذاری شده است اما کارفرمایان ساختمان حاضر به پذیرش این نرخ‌ها نیستند.

روحانی بیکاری و رکود ساخت و ساز را دلیل تثبیت چندساله دستمزد استادکاران سنندج برشمرد و گفت: در شرایط فعلی استادکاران مجبورند با نرخ‌های سالهای قبل کار کنند.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری فصلی کارگران و استادکاران ساختمانی سنندج گفت: معمولا کارگران و استادکاران ساختمانی سنندج چند ماه در سال بیکار هستند.

وی ادامه داد: شرایط معیشتی این کارگران به خصوص در فصل زمستان به حدی دشوار است که حتی قادر به پرداخت حق بیمه خود نیستند و معمولا با وجود سال‌ها سابقه کار به دلیل عدم پرداخت مرتب حق بیمه، نمی‌توانند در سنین پیری از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز