خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران تعدیل شده قطار شهری اهواز مقابل ساختمان استانداری

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۸۵۳

حدود ۱۰۰ نفر از کارگران تعدیل شده پروژه «قطار شهری اهواز»، صبح امروز (۱۱ اسفند)در اعتراض به برقرار نشدن مقرری بیمه بیکاری خود از سوی اداره تامین اجتماعی اهواز، مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

کارگران حاضر در تجمع امروز به ایلنا گفتند: دوازدهم آبان ماه سال جاری، شرکت پیمانکاری کیسون حدود ۳۸۰ نفر از کارگران بخشهای مختلف پروژه قطار شهری اهواز را با اتمام قرارداد کار اخراج کرد.

آن‌ها در خصوص برپایی این تجمع گفتند: با وجود آنکه همه ما تقریبا در ابتدای آذر ماه به بیمه بیکاری معرفی شدیم اما اداره تامین اجتماعی اهواز به بهانه مغایرت شرایط اخراجمان با دستور العمل جدید از برقراری مقرری بیمه بیکار ی ما خودداری می‌کند.

به گفته این کارگران، طبق دستور العمل مورد اشاره تنها به کارگران پیمانی بیکار شده‌ای مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود که قرارداد کاری آنها به اتمام رسیده باشد و یا اینکه پروژه کاری که او در آن مشغول کار است خاتمه یافته باشد.

کارگران سابق قطار شهری اهواز بابیان اینکه در زمان تعدیل همکارانش بطور میانگین ۶ سال سابقه پرداخت بیمه داشته‌اند، افزودند: یکی دیگر از بهانه‌های اداره تامین اجتماعی اهواز این است که چون کارگران اخراجی قطار شهری پیش از اتمام زمان پروژه و قرارداد خود اخراج شده و هیچ کارگر جایگزینی هم به جای آن‌ها مشغول کار نشده است در نتیجه امکان برقراری مقرری بیمه بیکاری آن‌ها وجود ندارد این در حالیست که کارفرما بعد از اخراج آن‌ها ادامه فعالیت پروژه را با کارگران غیر بومی جدید از سر گرفته است.

به ادعای کارگران معترض پیش از این تعداد دیگری از کارگران در پروژه قطار شهری اخراج شده بودند که آن زمان مقرری بیمه بیکاری این کارگران از سوی اداره کار تایید شد.

کارگران اخراجی درباره پیگیری‌های انجام شده در خصوص برقرای بیمهٔ بیکاری می‌گویند: در ماه‌های گذشته بار‌ها پیگیر این موضوع بوده‌ایم اما با گذشت بیش از سه ماه هنوز بیمه بیکاری به ما پرداخت نشده به همین دلیل امروزاز مسئولان استانداری خوستان می‌خواهیم به وضعیتی که کارگران قطار شهری اهواز به آن دچارند رسیدگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز