خبرگزاری کار ایران

تجمع دوباره بازنشستگان البرز شرقی مقابل دفتر کارفرما در تهران

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۸۰۳

عمل نکردن مسئولان شرکت ذوب آهن اصفهان به وعده‌های داده شده بار دیگر کارگران بازنشسته البرز شرقی را به تهران کشاند.

این کارگران که هم اکنون در مقابل ساختمان شرکت ذوب آهن اصفهان در ابتدای خیابان کریم خان تهران هستند با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: حدود ۱۸۳ نفر از کارگران معدن زغال سنگ طزره واحد البرز شرقی که از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون بازنشسته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند سنوات پایان کار خود را دریافت کنند.

تجمع‌کنندگان که شمار آن‌ها تا حدود ۳۰نفر برآورد می‌شود از جمله نیروهای رسمی شاغل در  معدن زغال سنگ طزره در استان سمنان هستند که کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی توانایی پرداخت سنوات پایان خدمت آنان راندارد به همین دلیل این تعداد کارگر در واکنش به عمل نکردن مسئولان به وعده‌هایشان در تجمعات قبلی برای بار دوم به تهران آمدند.

تجمع کنندگان بایادآوری اینکه ماه گذشته نیز تعدادی از آن‌ها در اقدامی مشابه برای تجمع اعتراضی به تهران آمده بودند، افزودند: شنبه ۲۴ بهمن ماه برای نخستین بار برای پیگیری خواسته‌هایمان یک شبانه روز در تهران بودیم و سرانجام با وعده‌ای که یکی از مسئولان شرکت ذوب آهن در مورد رسیدگی به مشکلاتمان داده بود به محل سکونت خود بازگشتیم.

وی بابیان اینکه طبق وعده‌ای که آنزمان از طرف شرکت ذوب آهن داده شد؛ قرار بود که تا پایان روز دهم اسفند سنوات پایان کار همه ۱۸۳ کارگر بازنشسته معدن طزره پرداخت شود، با گذشتن این مدت زمان هنوز به درخواستمان رسیدگی نشده است.

این کارگران در خصوص خواسته‌های صنفی برآورده نشده خود گفتند: با وجود آنکه پیش از این چندین بار در استان مقابل ساختمان اداری شرکت البرز شرقی وفرمانداری شاهرود اجتماع صنفی انجام داده بودیم هیچ مسئولی پی گیر مطالباتمان نبود به همین جهت امروز برای دومین بارراهی تهران شدیم تا در خصوص مشکلاتمان با مسئولان شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان مالک اصلی شرکت ذغال سنگ البرز شرقی صحبت کنیم.

به ادعای معترضین هر کدام از کارگران رسمی بابت سنوات پایان کار خود بصورت میانگین از ۹۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان و کارگران قراردادی بازنشسته نیز بین ۳۰ تا ۴۰میلیون تومان طلبکارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز