خبرگزاری کار ایران

تاخیر پرداخت مطالبات کارگران صنایع اسوه ایران ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۵۳۳

منابع خبری ایلنا در «صنایع اسوه ایران»، از تعویق سه ماه مزایای مزدی حدود ۱۲کارگر این کارخانه به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی ذکر می‌شود، خبر دادند.

این منابع کارگری به ایلنا گفتند: صنایع اسوه ایران که در زمینه تولید دیگ‌های بخار وشوفاژ در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد حدود ۱۲ کارگر قرارداد موقت دارد که در سه ماه گذشته دستمزد نگرفته‌اند.

کارگران این کارخانه می‌گویند: تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها به بهانه مشکلات مالی در حالی اتفاق افتاده است که کارفرمای صنایع اسوه ایران بعد از چند سال مقاومت در برابر مشکلات ناشی از تشدید تحریم‌های اقتصادی هم اکنون به بهبود وضعیت مالی کارخانه امیدوار شده است.

به ادعای آنان؛ پیش از این مطالبات معوقه آن‌ها حدود چهار ماه بود که اخیرا کارفرما یک ماه از دستمزد مربوط به آبان ماه آنان را پرداخت کرده است.

کارگران با بیان اینکه در نتیجه مشکلات مالی از حدود دو سال پیش کارفرما ناچار شدتعداد ۵۰ نفر از همکاران آنها را تعدیل کند در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: همچنین موضوع مشکلات مالی کارخانه باعث  نگرانی کارگرانی شده که در آستانه بازنشستگی هستند چرا که از قرار معلوم کارفرما توانایی مالی کافی برای پرداخت  سنوات وسهم ۴ درصدی مشاغل سخت وزیان آور آنان را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز