خبرگزاری کار ایران

به دنبال تامین اعتبارات از سوی ایمیدرو؛

مشکل بازنشستگی ۴۰ کارگر سنگرود برطرف‌شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۸۷۹

مشکل بازنشستگی جمعی از کارگران معدن زغال سنگ سنگرود (البرز غربی) که طی روزهای هفدهم، هیجدهم ونوردهم بهمن ماه برای پی گیری بازنشستگی خود به تهران آمده بودند بر طرف شد.

به گزارش ایلنا، به موجب تصویب نامه هیات وزیران که به استناد اصل یکصد و و سی هشتم قانون اساسی تنظیم شده است، حدود ۴۰ نفر از مجموع ۱۲۸نفر از کارگران شاغل معدن زغال سنگ سنگرود که بعد از تعطیلی این معدن هم اکنون مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری‌‌هستند، باید در ازای محاسبه و پرداخت بخش باقیمانده مربوط حق بیمه دوران دریافت مقرری بیمه بیکاری بازنشسته شوند.

از قرار معلوم کارگران مورد نظر مشمول مشاغل سخت و زیان آور هستند و مبلغ مورد نظر نیز مربوط به حق بیمه اضافی است که طبق قانون تامین اجتماعی کارفرمایان مشمول مقررات مشاغل سخت و زیان آور باید آنرا بابت بازنشستگی پیش از موعد کارگران مشمول پرداخت کنند.

به گفته این کارگران در نتیجه مراجعات اخیر آنها به تهران سرانجام  با پیگیری آقای کرباسیان (مدیرعامل شرکت ایمیدرو) حدود ۶ ونیم میلیارد تومان از سهم بازنشستگی این تعداد کارگر برای تاریخ ۲۸ دی ماه به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز و در نتیجه مقدمات بازنشستگی آنها فراهم شده است.

طبق اظهارات کارگران معدن سنگرود، پیش از این به دلیل تامین نشدن بار مالی این مصوبه امکان بازنشستگی پیش از موعد این گروه از کارگران به استناد قانون مشاغل سخت وزیان آور وجود نداشت اما در حال حاضر که مشکلات مالی این ۴۰ کارگراز سوی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران برطرف شده است می‌توانند تا پایان سال جاری بازنشسته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز