خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس ایمنی صنعتی تاکید کرد:

لزوم نظارت دولت بر رعایت اصول ایمنی در کارگاههای کوچک

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۹۱۳

یک کارشناس ایمنی صنعتی اعتقاد دارد دولت و به‌طور مشخص اداره کار ملزم هستند از طریق مصوباتی که الزام قانونی ایجاد می‌کنند نسبت به تامین ایمنی کارگاه های کوچک و حادثه خیز اقدام کنند.

«غلامحسین عشقی»، کارشناس ایمنی صنعتی در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: دولت باید  بر مشاغل کوچک  نظارت کامل داشته باشد زیرا کارفرما اگر به حال خود رها شود طبیعی است که  تامین ایمنی را هزینه اضافه می‌داند.

عشقی با بیان اینکه کارگاه‌های کوچک بالای 25 نفر می‌توانند یک مسئول ایمنی استخدام کنند گفت: اگر کارفرمایان تمایلی ندارد که ایمنی کارگاه های کوچک را تامین کنند حداقل می توانند به یک نفر وظایف اضافی محول کنند  که علاوه بر کارهای روزانه داخل کارگاه مسئول تامین ایمنی هم باشد.

عشقی افزود: فردی که جهت تامین ایمنی در کارگاه مشغول می‌‌شود باید با لوازم حفاظت فردی آشنایی داشته باشد  و همچنین آسیب‌های ناشی از محیط کار را به خوبی بشناسد.  

عشقی افزود: را ه دیگر برای تامین ایمنی مشاغل کوچک این است که کارشناسان وزارت کار از طریق ارتباطاتی که با اداره کار برقرار می‌کنند این کارگاه های کوچک را شناسایی کنند و ماهی یک یا دوبار از آنها بازرسی کنند.

این کارشناس ایمنی صنعتی افزود: همچنین  بهداری ها و کلینیک ها می توانند پس از مراجعه کارگر حادثه دیده و معاینه وی با کارشناسان ادارات کار تماس بگیرند و آنها را معرفی کنند.

عشقی با تاکید بر اینکه شناسایی این کارگاه‌ها و نظارت بر ایمنی آنها کار دشواری نیست، افزود: متاسفانه تفکر نظارتی در دولت وجود ندارد وگرنه دولت می‌تواند از طریق اظهارنامه های مالیاتی  و لیست های  بیمه کارفرمایان، ‌ این کارگاه ها را شناسایی کند.

عشقی در خصوص اینکه چگونه کارگر حادثه دیده می تواند آسیب دیدگی خود در محیط کار را ثابت کند، گفت: کارگر حادثه دیده می‌تواند از طریق مراجعه به ادارات کار و مراکز درمانی که به آنها مراجعه کرده آسیب دیدگی خود در محیط کار را ثابت کند ولی با همه اینها،  وجود قوانین دست و پاگیر و عدم نظارت نهادهای دولتی،  اثبات آن را برای کارگر آسیب دیده دشوار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز