خبرگزاری کار ایران

معوقات مزدی کارگران فولاد لوشان به پنج ماه رسید

پرداخت معوقات حقوقی کارگران فولاد لوشان از مرز پنج ماه گذشت. به گفتهٔ کارگران به‌رغم وعده‌های داده شده مبنی بر بهبود اوضاع در ماه‌های منتهی به پایان سال؛ هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت معوقات حقوقی کارگران صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ منابع خبری ایلنا در کارخانه فولاد لوشان گزارش داده‌اند 240 کارگر قراردادی این شرکت به دلیل آنچه «کمبود مواد اولیه» عنوان می‌‌شود؛ بیش از 5 ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران در تشریح جزئیات این خبر گفت: به‌رغم وعده‌های داده شده درخصوص پرداخت معوقات حقوقی کارگران، هنوز هیچ اقدامی ازسوی کارفرما جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته و علاوه بر آن از سیزدهم دی ماه فعالیت تولیدی کارخانه متوقف شده و کارگران کاری برای انجام دادن ندارند.

به گفتهٔ وی، بخش عمده‌ای از مشکلات کارخانه فولاد لوشان پرداخت نشدن به موقع مطالبات کارخانه از سوی خریداران محصولات مربوط است. به همین دلیل مدیران این کارخانه برای جبران کسری منابع مالی مزد آنها را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

طبق اظهارات این کارگر، کارخانه فولاد لوشان از مجموعه شرکت‌های گروه صنعتی و سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا بود که پس از ماجرای اختلاس 3 هزار میلیاردی و مصادره شرکت‌های مه‌آفرید خسروی در شهرستان رودبار، دوباره اردیبهشت ماه سال جاری این واحد با نظارت مالی دادستانی کشور به خانواده وی واگذار شد.

به گفته وی، مشکل دیگری که وجود دارد این است  که دادستانی پس از واگذاری این شرکت  به خانواده وی هنوز بخش زیادی از نقدینگی  فولاد لوشان را که قبلا بلوکه کرده بود؛ آزاد نکرده است. به همین دلیل این واحد تولیدی درحال حاضر توان مالی کافی  برای خرید مواد اولیه و پرداخت دستمزد کارگران ندارد.

طبق اظهارات این کارگر فولاد لوشان؛ او وسایر همکارانش پیگیری و تجمعات زیادی را برای وصول مطالبات خود انجام داده‌اند.

به گفته وی؛ آخرین پیگیری‌کارگران دی ماه سال جاری بود که 15 نفر به نمایندگی از سایر کارگران این کارخانه با در دست داشتن نامه کتبی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودبار به استانداری گیلان رفتند و درنهایت قرار شد مشکلات کارگران و کارخانه پیگیری شود اما تا امروز هیچ پاسخ قاطعی از سوی مسئولان استانداری برای دریافت مطالباتمان نشنیده‌ایم.

کد خبر : ۳۴۲۱۲۴