خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی ۲۵۰ کارگر آبفای اهواز از پیمانکار سابق

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۸۲۶

یکی از پیمانکاران پیشین اداره آب و فاضلاب اهواز همچنان از حدود ۲ سال قبل بابت بخشی از معقوات مزدی ۲۵۰ کارگر (اپراتور ایستگاهای آب وفاضلاب) بدهکار است.

این گروه از کارگران آبفای اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا گفته‌اند که از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال ۹۲ تا پایان اسفند ماه سال ۹۲ تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «اسکله ساز» به عنوان (اپراتور ایستگاهای آب وفاضلاب) در غرب وشرق اهواز مشغول به کار بوده‌ اما از زمان خاتمه قرارداد پیمانکار، تاکنون هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از پیمانکار دریافت کنند.

به ادعای این تعداد کارگر پمپ پی وموتور چی، مدیران پیمانکاری در طول زمان ۴۵ روزی که زیر نظر پیمانکار مذبور مشغول فعالیت بودند نیمی  از دستمزد، حق سنوات، مرخصی، پاداش، اضافه کاری وعیدی خود را هنوز دریافت نکرده‌اند.

بر اساس اظهارات کارگران، پیمانکار پیشین به هر کارگر اپراتور ایستگاهای آب وفاضلاب به صورت میانگین حدود یک میلیون تومان بدهی دارد.

طبق اظهارات کارگران، سازمان آب وفاضلاب بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را در بخش ایستگاه‌های آب با پیمانکارجدید منعقد کرده و پیمانکار جدید نیز بصورت مستمر در پرداخت مزایای مزد آنها با تاخیر عمل می‌کند.

کارگران پیمانکاری آبفای اهواز همچنین در مورد معوقات بیمه‌ای خود گفتند؛ به غیر از مزد پرداخت نشده در  ۴۵ روز فعالیت شرکت پیمانکاری اسکله ساز سوابق بیمه تامین اجتماعی آن‌ها نیز دچار مشکل شده بطوریکه بیمه کارگران در ۱۵ روز دوم بهمن ماه به همراه بیمه کامل اسفند ۹۲ و فروردین ۹۳ کارگران پرداخت نشده است.

بنا بر این گزارش، کارگران پیمانی آبفای اهواز خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند، اما مسئولان آبفای اهواز با وجود خروج پیمانکار پیشین به عنوان کارفرمای اصلی مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را بر عهده نمی‌گیرند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

به گفته کارگران، طی چند سال گذشته حدود بیش از ۲۵۰ کارگر شرکت آبفای اهواز تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری همانند «سولار مکانیک»، «اسکله ساز»، «عمران سازان بردیا»، «شباهنگ» و «پرتو داچک» فعالیت می‌کرد ه‌اند و در عین حال بخشی از مطالبات این کارگران در زمان هر یک از این پیمانکاران پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز