خبرگزاری کار ایران

افزایش منطقی مزد ۹۵ سهم کارگران از فرجام برجام

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۵۹۴

دبیرکانون انجمن های صنفی کارگران استان تهران گفت: اکنون که با به اجرا درآمدن برجام تحریم‌های فلج کننده اقتصادی برداشته شده است دیگر باید شاهد آغاز حرکتی در جهت واقعی شدن مزد کارگران باشیم.

«اژدر مجیدی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: کمتر از هشت‌هفته تا شروع سال جدید باقی‌نمانده است و به همین جهت همسویی گروه کارفرمایی و دولت با درخواست افزایش منطقی دستمزد‌ها می‌تواند نخستین گام برای اثابت تغییر شرایط اقتصادی کشور باشد.

وی ادامه داد: در تمامی دورانی که شاهد تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بودیم، وضعیت تحقق مطالبات صنفی کارگران به کمترین سطح خود رسیده بود.

وی افزود: اکنون که دولت برای برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای جشن ملی برگزار کرده است باید شاهد افزایش قدرت چانه‌زنی کارگران باشیم.

این مقام صنفی کارگری گفت: در دوران پساتحریم قرار است از محل دارایی‌های آزاد شده و سرمایه‌های داخلی و خارجی که در بازار کسب و کار ایران جذب می‌شوند، چرخ صنعت ایران به‌چرخش دربیاید و چون انجام این اتفاق با اشتغال نیروی انسانی رابطه مستقیم دارد در نتیجه جامعه کارگری می‌تواند با جدیدت بیشتری پیگیر مطالبات معوقه صنفی خود باشد.

مجیدی با اشاره به ماده ۴۱ قانون کار که موضوع افزایش سالانه حداقل مزد کارگران مربوط می‌شود، گفت: اگر دولت و کارفرمایان در جلسات تعییم مزد امسال برای به رسمیت شناختن ارزش واقعی حداقل سبد معاش زندگی همکاری لازم را داشته باشند، می‌توان از هم‌اکنون افزایش واقعی مزد را به عنوان یکی از دستاوردهای اجرای برجام به کارگران نوید داد.

وی افزود: واقعیت این است که در مناسبات اقتصاد صنعتی رضایت نیروی انسانی نقش پررنگی دارد و برای همین با افزایش واقعی مزد انگیزه نیروی انسانی برای ادامه فعالیت شغلی و در نتیجه افزایش بهر‌وری بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز