خبرگزاری کار ایران

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

تبصره‌های مورد مناقشه از لایحه برنامه ششم توسعه حذف شد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همایش کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: بندهای مناقشه‌برانگیز لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه از دستور کار خارج شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) در همایش کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به نگرانی‌های کارگران از بندهای برنامه ششم توسعه گفت: بخش‌های مناقشه‌برانگیز این لایحه ازجمله تبصره 33 به دستور رئیس جمهور حذف شد.

ربیعی ادامه داد: پس از مذاکرات  با رئیس جمهور و انتقال نگرانی‌های کارگران، قرار شد بخش‌های کارگری توسط مشاوران وزارت کار بازنویسی شود.

ربیعی در ارتباط با بحث افزایش دستمزد کارگران گفت: در این زمینه نمی‌توان تندروی کرد بلکه باید با شیب آرام حرکت و به مرور تفاوت دستمزد و هزینه‌های زندگی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه فاصله مزد و تورم در دولت فعلی کاهش یافته است، گفت: قبول دارم که وضعیت فعلی برای جامعه کارگری رضایت بخش نیست اما باید بپذیریم در شرایط فعلی فشار زیاد بر جامعه کارفرمایی نیز جوابگو نخواهد بود.

وزیر کار در ادامه در رابطه با سازمان تامین اجتماعی و مشکلات آن گفت: برای اینکه منابع سازمان تامین پایدار بماند باید مراقب بود که به آن دست‌اندازی نشود.

وی با تاکید بر این مساله که همه صندوق های بازنشستگی به جز صندوق تامین اجتماعی یا ورشکسته هستند یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند، گفت:  در حوزه تامین اجتماعی باید عقلانی و کارشناسانه تصمیم‌گیری کرد.

کد خبر : ۳۳۷۲۲۸