خبرگزاری کار ایران

باگذشت دو ماه هنوز ادامه دارد؛

معطلی کارگران تعدیل شده قطار شهری اهواز برای بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۱۴۲

با گذشت بیش از دو ماه از زمان اخراج کارگران پیمانکاری پروژه قطار شهری اهواز هنوز مستمری بیمه بیکاری آن‌ها برقرار نشده است.

«آقایار حسینی» دبیر خانه کارگر اهواز با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صندوق بیمه بیکاری با این استدلال که شرایط اخراج ۳۸۰ کارگر تعدیل شده پروژه ‌قطار شهری اهواز با دستور العمل مربطه مغایرت دارد از برقراری مقرری بیمه بیکار آن‌ها خود داری می‌کند.

وی بابیان اینکه در همین رابطه روز گذشته جمعی از این کارگران تعدیل شده با مراجعه به خانه کارگر اهواز خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده بودند، افزود: این کارگران خواهان برقراری مقرری بیمه بیکاری و یا بازگشت به کار بودند.

وی افزود: از قرار معلوم به این کارگران گفته شده است که در دستور العمل مورد اشاره تنها به کارگران پیمانی بیکار شده‌ای مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود که قرارداد کاری او و یا پروژه کاری که او در آن مشغول کار است خاتمه یافته باشد و یا اینکه توسط کارفرما به کارگر دیگری جای آن‌ها مشغول کار شده باشد.

حسینی بابیان اینکه کارگران مورد نظر بصورت حدودی در نیمه نخست آبان ماه تعدیل شده بودند، افزود: چون کارگران مورد نظر پیش از اتمام زمان پروژه و قرارداد خود اخراج شده و هیچ کارگر جایگزینی هم به جای آن‌ها مشغول کار نشده است در نتیجه با تشخیص مسئولان صندوق بیمه بیکاری امکان برقراری مقرری بیمه بیکاری آن‌ها وجود ندارد.

دبیرخانه کارگر اهواز بابیان اینکه وضع چنین شرایطی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری کارگران پیمانکاری بی‌سابقه است، یادآور شد: خواسته این کارگران یک توقع بدیهی و حداقلی است که باید به آن رسیدگی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز