خبرگزاری کار ایران

در پی خلع ید پیمانکار:

نگرانی ۴۰۰ کارگر پیمانکاری عسلویه از بیکاری

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۸۰۱

در ادامه برطرف نشدن مشکلات صنفی کارگران پیمانکاری فازهای ۲۰ و ۲۱ منطقه ویژه عسلویه به تازگی شنیده می‌شود که پیمانکار این پروژه توسط کارفرمای اصلی خلع ید شده است.

فعالان صنفی کارگری منطقه ویژه عسلویه با اعلام این خبر به ایلنا، گفتند: از قرار معلوم حدود ۴۰۰ کارگر فنی زیر نظر یک پیمانکار دست‌ چندم در بخشی از پروژه‌های فازهای ۲۰ و ۲۱ منطقه ویژه عسلویه مشغول کارند و آنطور که به نقل از این کارگران گفته می‌شود‌ تمای آنها دست‌کم حدود چهار ماه است که بابت معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند.

این کارگران پیش از این در روزهای گذشته به نشانه اعتراض به طولانی شدن معوقات مزدی خود تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

به گفته این منابع، کارفرمای اصلی این کارگران شرکت پیمانکاری مورد نظر را به دلیل ناتوانی در انجام پروژه محوله بر اساس جدول زمانبندی مندرج در قرارداد و نیز استمرار  نارضایتی کارگران شاغل در پروژه خلع ید کرده است.

فعالان صنفی کارگری منطقه عسلویه بابیان اینکه در حال حاضر هیچ اطلاعی از چگونگی پرداخت مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری مورد نظر وجود ندارد، افزودند: این کارگران در حال حاضر جدا از دغدغه تامین معاش نگران آینده شغلی خود نیز هستند.

بصورت مشخص به نقل از این کارگران گفته می‌شود، آنها اکنون که بیکار شده‌اند نگرانند مباداد در نتیجه تجمعاتی که برای پیگیری مطالبات صنفی خود برپا کرده بودند توسط سایر پیمانکاران و کارفرمایان فعال در منطقه ویژه عسلویه استخدام نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز