خبرگزاری کار ایران

دولت حساسیت کارگران نسبت به تامین اجتماعی را بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۹۱۳

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفان تجمیع بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول نظام سلامت، کارگران هستند و دولت باید به خواسته‌های آنها احترام بگذارد.

به گزارش ایلنا «محمدعلی مددی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از تجمیع صندوق های بیمه‌های مختلف اجتماعی گفت: معلوم نیست چرا دولت نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد که جامعه کارگری نسبت به سازمان تامین اجتماعی حساسیت دارد.

نماینده میانه افزود: مخالفان تجمیع بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تخول نظام سلامت کارگران هستند و دولت باید به خواسته‌های آنها احترام بگذارد.

وی با توجه به اینکه نوک فشارهای اقتصادی اول از همه متوجه خانواده‌های کارگری است، گفت: در این شرایط کارگران بیمه‌شده به عنوان مالکان سازمان تامین اجتماعی کوچکترین دست‌اندازی را تحمل نخواهند کرد.

مددی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی خوبی به کارگران ارایه می دهد گفت: اکنون بزرگترین بیمارستانها و مراکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی است و در شرایطی که این سازمان به نسبت دیگر صندوق های بیمه‌ای خدمات مطلوبی ارائه می دهد معلوم نیست که پس از این واگذاری چه برسر این خدمات خواهد آمد.

وی با بیان اینکه کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی حق دارند از بابت ادغام صندوق‌ درمانی سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت نگران باشند، افزود: دولت بهتر است به جای انجام این کارها بدهی 100 هزار میلیارد تومانی خود را پرداخت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی اموال سازمان تامین اجتماعی را حق الناس دانست وگفت: دولت بر اساس شرع و قانون نمی‌تواند در مورد تامین اجتماعی تصمیم بگیرد مگر آنکه روزی اعضای این سازمان تصمیم بگیرند در مدیریت آن تغییری ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال نزدیک به 40 میلیون بیمه شده اصلی و تبعی از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کند، گفت: درست است که صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی از نظر مالی در شرایط مناسبی نیستند اما دولت نمی تواند از منابع تامین اجتماعی برای سرپا نگهداشتن این صندوق‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز