خبرگزاری کار ایران

تاخیر ۴ماهه در پرداخت دستمزد کارگران شهرداری «سی سخت»

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۶۲۰

پرداخت حقوق حدود ۱۰۳ کارگر شهرداری «سی سخت» در استان کهکیلویه وبویر احمد ۴ ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری در شهر سی سخت با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: حدود ۱۰۳کارگرشاغل در مجموعه‌ خدمات وفضای سبز و شهرداری سی سخت هنوز دستمزد ماه‌های شهریور، مهر، آبان، آذر خود را دریافت نکرده‌اند.

به نقل از این کارگران که در دارای سوابق ۸ تا ۱۰ ساله هستند، گفته می‌شود که مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آن‌ها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است.

بر این اساس این معوقات حقوقی شامل عیدی و پاداش وبخش زیادی از دستمزد سال ۹۰ تا ۹۳ کارگران  است و مجموع طلب کارگران از کارفرما به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان می‌رسد.

در این باره کارگران مذکور می گویند آنچه در طول یک سال گذشته به مشکلات صنفی آن‌ها افزوده است تغییرات مکرر شهردار از سوی اعضای شورای شهراست و اکنون از یک ماه پیش مسئولیت این شهرداری را به یک شهردار جدید محول شده است.

همچنین از قرار معلوم علاوه بر دستمزد، شهرداری سی سخت در پرداخت بیمه کارگران به تامین اجتماعی نیز کوتاهی کرده است .

بر پایه این اطلاعات ظاهرا شهرداری سی سخت برای کاهش هزینه‌های جاری خود تصمیم دارد  از نیروی‌های خدماتی خود کم کند واین موضوع باعث نگرانی کارگران شده است..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز