خبرگزاری کار ایران

از سوی یک نهاد کارگری مطرح شد:

دعوت از جامعه کارگری برای رهایی «محیط بان دنا»

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۹۳۷

در ادامه تلاش‌هایی که این روزها از سوی فعالان اجتماعی برای نجات «غلامسحین خالدی» محیط‌بان گرفتار یاسوجی در دست انجام است، گروهی از کارگران خواستار مشارکت جامعه کارگری در این اقدام انسان‌دوستانه شدند.

به گزارش ایلنا، جمعی از فعالان صنفی کارگری شاغل در منطقه پارس‌جنوبی خواستار یاری کارگران برای نجات و آزادی «غلامحسین خالدی» محیط بان منطقه حفاظت شده دنا  از طریق جمع آوری کمک‌ مالی شدند.

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه‌ای که توسط اتحادیه نیروی کار پروژ‌ه‌ای ایران نوشته شده آمده است: «غلامحسین خالدی» محیط‌بان دنا فقط در حال کار  مرتکب قتلی ناخواسته‌ای شده است، به خاطر این انجام وظیفه نه تنها مورد حمایت سازمان حفاظت از محیط زیست قرار نگرفته است بلکه‌‌‌ در زندان رها و زیر تیغ اعدام مانده است.

در بخش دیگری از اطلاعیه این کارگران آمده است: از قرار معلوم حادثه در منطقه‌ای اتفاق افتاده است که قانون اجازه استفاده از اسلحه را به محیط‌بان داده است. با توجه به این‌که قتل کاملا ناخواسته و غیرعمد بوده است، عدم پشتیبانی و حمایت دولت «به شکل مشخص سازمان حفاظت از محیط‌زیست» بی‌رحمانه و فارغ از پذیرش هرگونه مسئولیتی است.

به باور این گروه از فعالان صنفی کارگری، اینکه خانواده محترم شکارچی فوت شده در رفت و آمد‌ها و مشارکت افراد محلی و گفتگو با خانواده خالدی راضی به بخشش و دریافت دیه شده‌اند، اتفاقی است که باید آنرا در وضع موجود به فال نیک گرفت‌ اما در عمل هم اکنون فرودستی و ناتوانی مالی خانواده آقای خالدی در پرداخت دیه و وجه المصالحه مانع آزادیش شده است.

درخواست این گروه از فعالان صنفی کارگری برای نجات زندگی این کارگر‌‌‌ «کمک مالی» از سوی آحاد مردم و به ویژه کارگران است.

در خاتمه این اطلاعیه با اشاره به انتشار اخبار تلاش کنشگران اجتماعی برای نجات غلامحسین خالدی در خبرگزاری ایلنا، از تمامی اشخاصی که مایل به مشارکت در تامین هزینه مربوط به آزاد سازی آقای خالدی هستند خواسته شده است تا در حد بضاعت و توان  کمک‌های مالی خود را به حسابی که به شماره ۶۰۳۷۶۹۱۵۵۸۹۶۷۱۳۹ در بانک صادرات به نام شخص آقای غلامحسین خالدی ثبت شده است واریز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز