خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران ابر صنعتی ایران پنج ساله شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۹۷۶

با گذشت پنج سال از زمان تعطیلی کارخانه ابر صنعتی ایران در استان قزوین هنوز وضعیت بیمه‌ای و بازنشستگی ۲۴ کارگر تعدیل شده این واحد تولیدی معلوم نیست.

یکی از کارگران این کارخانه صنعتی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از  سال ۹۰ فعالیت کارخانه ابر صنعتی متوقف شده و از آن زمان به بعد از ورود کارگران به کارخانه جلوگیری شد.

وی بابیان اینکه در میان تعدیل شدگان تعدادی از کارگران دارای سابقه کاری بالایی بودند گفت: در حال حاضر علاوه بر معوقات مزدی که مربوط به سال ۹۰ می‌شود موضوع بازنشستگی و تعیین تکلیف کارگران بیکار شده از مشکلات اساسی است که عزم جدی برای رسیدگی به آن مشاهده نمی‌شود.

به گفتهٔ این کارگر در این پنج سال مدیران شرکت وعده رسیدگی به وضعیت بازنشستگی کارگران باسابقه را داده بودند و قرار بود تا در ازای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی دست‌کم تعداد ۱۱ نفر ازکارگران باسابقه بازنشسته شوند که در عمل این اتفاق نیفتاده است.

به گفته وی، ظاهرا کارفرما مدعی است که منابع کافی برای تامین پرداخت معوقات مزدی وبیمه‌ای کارگران ندارد و این در حالیست که به فاصله چند ماه بعد  بعد از تعطیلی کارخانه تمامی فضای کارخانه توسط کارفرما تفکیک و به اشخاص مختلف اجاره داده شده است.

 طبق ادعای وی، حتی  در ۲۰ تیر ۹۱ کارفرما در شعبه ۱۰۲ کیفری شهرستان حاضر شد و به کارگران قول داد تا مبلغی از طلب کارگران را پرداخت کند و پس از این وعده تا تاریخ نهم اردیبهشت سال 94 کارگران هیچ خبری از کارفرما نداشتند.

به گفته وی پیش از این در اول مهر ۹۱ در اداره کار شهرستان البرز طی مذاکراتی توافق کرده بودزمینه بازنشستگی 11 نفر از کارگران بالای ۲۰ سال دارای مشاغل سخت و زیان آور را با هماهنگی بیمه فراهم کند که بازهم این اتفاق نیفتاد و در عمل کارگران تاریخ نهم اردیبهشت سال جاری (۹۴) از کارفرما هیچ اطلاعاتی در دست نداشتیم.

در ادامه این کارگر افزود: بعد ازتقریبا سه سال آخرین دیدار کارگران با کارفرما در اردیبهشت ماه سال جاری مجددا فراهم شد ومجدداوی وعده پرداخت مطالبات و تعیین تکلیف کارگران بازنشسته را داد و از کارگران وقت سه ماهه گرفت وبرای تضمین یک فقره سفته به مبلغ یک میلیارد تومان به سر رسید –نهم مرداد ماه سال ۹۴ برای پرداخت کلیه مطالبات کارگران داد اما این وعده نیز تا هم اکنون عملی نشده وهمه ما کارگران را با این وعده‌ها سرگرم کرده است و به هیچکدام از تعهداتش پایبند نیست.

اودر بخش دیگری از سخنان خود درباره مشکلاتی که به دنبال پرداخت نشدن حقوق وبیمه کارگران ایجاد شده، گفت: ما کارگران ابر صنعتی ایران در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم و  پیش زن و بچه خود شرمنده‌ایم و نمی‌دانیم چکار کنیم. در عین گرفتاری کاری، درآمدی نداریم، تامین اجتماعی دفترچه‌های ما را اعتبار نمی‌زند به همین دلیل از مسوولان می‌خواهیم تا فکری به حال ما و خانواده‌هایمان بکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز