خبرگزاری کار ایران

طرح استاد شاگردی در زنجان احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۹۲۶

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته بررسی‌های کار‌شناسی برای احیا طرح استاد شاگری در این استان انجام می‌شود.

 به گزارش ایلنا «احمد غریوی» افزود: در گذشته با اجرای طرح استاد شاگردی کارفرمایان در زمینه‌های مختلف همچون ازدواج و خرید خانه از شاگردان خود حمایت می‌کردند که این امر به نوعی جایگزین مناسبی برای حمایت بیمه‌ای بود.

وی اظهار کرد: با اجرای خودجوش طرح استاد شاگردی بسیاری از مشکلات ناشی از نارضایتی کارگران از کارفرمایان نیز به وجود نمی‌آمد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به مشکلات ناشی از بیکاری موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: با برگزاری جلسات کار‌شناسی درصدد احیای نظام استاد شاگردی هستیم که البته اجرای آن نیازمند اصلاحاتی در قوانین و مقررات کار وتامین اجتماعی است.

غریوی بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های قوانین کار از جمله ماده ۱۹۱ این قانون برای اجرای این طرح تاکید کرد.

وی افزود: بر اساس این قانون کارگاه‌هایی که تعداد کارگران آن‌ها کمتر از ۱۰ نفر است از برخی از قوانین کار معاف می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: با اجرایی شدن نظام استاد شاگردی علاقه‌مندی کارفرمایان برای بهره گیری از کارگران بیشتر می‌شود و شاهد ایجاد تحرک بیشتری در بازار کار خواهیم بود.

غریوی به استفاده ناحق برخی افراد از بیمه بیکاری اشاره و اضافه کرد: تلاش بر شناسایی این افراد و قطع مقرری آن‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز