خبرگزاری کار ایران

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران:

مشکل معیشت کارگران با ارائه اعداد و ارقام حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۵۲۲

یک فعال کارگری معتقد است: برای حل مشکل معیشت کارگران باید در ساختار شورای عالی کار و نحوه برگزاری مذاکرات مزدی، تغییرات بنیادین اعمال شود.

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، در گفتگو با ایلنا با اشاره به نامه سرگشاده تشکل متبوع خود خطاب به رئیس جمهور گفت: با ارسال این نامه سرگشاده، مواضع جامعه کارگری در قبال مساله تعیین دستمزد اعلام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مطالبه کارگران و تشکل‌های کارگری درخواست افزایش عادلانه دستمزدهاست.

ابوی در تشریح مکانیسم تعیین دستمزد با انتقاد از ساختار شورای عالی کار گفت: چیدمان اعضا در شورای عالی کار مشکل ساختاری دارد.

وی با اشاره به حضور 5 نماینده دولت در مقابل 3 نماینده کارگری در جلسات شورای کار افزود: در جلسات شورای عالی کار وزنه نمایندگان دولت می‌چربد و کارگران قدرت چانه‌زنی چندانی ندارند.  

وی ادامه داد: اگر در دولت اراده‌ای برای شنیدن صدای کارگران و توجه به خواسته‌های آنها وجود دارد، باید این ساختار به نحو مطلوب تغییر کند به گونه‌ای که کارگران بتوانند خواسته‌های خود را از طریق مذاکره برابر و هم سطح، به کرسی بنشانند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در ادامه غیرواقعی بودن آمارها و ارقام را یک مشکل دیگر عنوان کرد و گفت: آن چیزی که در مذاکرات مزدی اهمیت دارد، در نظر گرفتن نرخ تورم واقعی است.

وی افزود: با ارائه اعداد و ارقام سوری و در نظرنگرفتن تورم عینی و تاثیرگذار در زندگی روزمره مردم، مشکل معیشت کارگران حل نمی‌شود.

ابوی در پایان با اشاره به حذف ضروریات از سبد خانوارهای کارگری در سالهای اخیر گفت: باید در مذاکرات دستمزد، نیازمندی‌های واقعی خانوارهای کارگری و سبد هزینه واقعی خانوار درنظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز