خبرگزاری کار ایران

مرگ دو برادرچاهکن بر اثر گازگرفتگی

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۱۱۲

دو برادر مقنی که سعی داشتند نسبت به لایروبی یک چاه حاوی فضولات حیوانی در روستای قره جنگل از توابع شهرستان چناران اقدام کنند به دلیل گازگرفتگی ناشی از بخارات فضولات حیوانی جان خود را از دست دادند.

بر اساس اخبار دریافتی ایلنا، ظهر روز سه شنبه (۲۴ آذر) دو کارگر مقنی که برای لایروبی یک چاه حاوی فضولات حیوانی وارد چاه شده بودند که بر اثر متصاعد شدن گازهای سمی این فضولات دچار خفگی شدند و جان خود را از دست دادند.

سرپرست ایستگاه هفتم سازمان آتش نشانی مشهد درباره جزئیات این حادثه گفت: ظهر روزسه شنبه دو کارگر مقنی بر اثر گازگرفتگی در چاه گرفتار شدند.

 «علیرضا الهی» افزود: درپی تماس با سامانه ۱۲۵، خبر حادثه به منظور کمک به نجاتگران توسط آتش نشانان چناران به ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد اعلام شد و گروه امداد و نجات ایستگاه شماره هفت مشهد سریعا به محل حادثه واقع در کیلومتر ۳۰ جاده چشمه گیلاس و در روستای قره جنگل اعزام شدند.

آتش پاد دوم تصریح کرد: در نخستین بررسی‌ها مشخص شد کارگر مقنی با حدود سن ۲۵ سال در داخل چاه خشکی به عمق تقریبی ۲۰ متر که در گذشته محل دفن فضولات یک دامداری بوده است مشغول لایه روبی و عمیق‌تر کردن چاه بوده که دچار گازگرفتگی می‌شود.

الهی با اشاره به اینکه برادر کارگر مقنی با مشاهده این حادثه به قصد کمک به داخل چاه می‌رود که متاسفانه او هم دچار گاز گرفتگی می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.

سرپرست ایستگاه هفتم سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص علت این حادثه افزود: این دو برادر مقنی در روز گذشته به منظور نرم کردن فضولات و خاک داخل چاه اقدام به ریختن آب کرده بودند که در هنگام کار در داخل چاه به دلیل نقص فنی و عمل نکردن لوله دم گاز‌های متصاعد شده از فعل و انفعالات شیمیایی فضولات داخل چاه موجب گازگرفتگی و مرگ دو برادر شد.

وی افزود: آتش نشانان با حضور در محل حادثه با استفاده از تجهیزات همراه ،دو مقنی محبوس شده درون چاه را خارج کردند و پیکر آن‌ها را به عوامل اورژانس حاضر در صحنه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز