خبرگزاری کار ایران

ادامه معطلی بازنشستگان نخ پارسیلون برای دریافت سنوات

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۸۴۹

نزدیک به 80 نفر از کارگران کارخانه «نخ پارسیلون » که از سال 90 تا 93 به تدریج بازنشسته شده‌اند می‌گویند که کارفرما توان مالی کافی برای پرداخت سنوات ومعوقات مزدی آنها ندارد.

این کارگران در تماس با خبرنگار ایلنا می‌گویند که احکام بازنشستگی‌ بیشتر آنها با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور صادر شده و رقم حق سنوات پایان خدمتشان با توجه به میزان سوابق کاری از 10 تا15  میلیون تومان متغیر است اما تا این لحظه هنوز با آنها بصورت کامل تسویه حساب نشده است.

کارگران بازنشسته نخ پارسیلون در شهر خرم آباد با یادآوری اینکه برابر مقررات کار و تامین اجتماعی سنوات پایان کار  حقی است که بابت جبران سال‌هایی که کارگران نیروی جوانی و تجربه کاری خودر را در توسعه کارگاه صرف کرده‌است افزودند:  مطابق همین قوانین این مزایا باید در زمان بازنشستگی و ترک کار پرداخت شود تا به پشتوانه آن کارگران بازنشسته بتوانند از عهده مخارج سالمندی برآیند.

همچنین بر اساس اظهارات این گروه از کارگران نخ پارسیلون، هرکدام از آنها علاوه بر دریافت نکردن سنوات خدمتشان  از 10 تا 20ماه معوقات حقوقی در طول خدمتشان از کارفرما طلب دارند  .

یکی از این کارگران بازنشسته درباره سرانجام مطالبات خود و سایر همکارانش گفت: مهم‌ترین عامل معوق ماندن سنوات کارگرانی که به مرور از کارخانه نخ پارسیلون بازنشسته می‌شوند کمبود نقدینگی است به همین دلیل کارفرما مطالبات کارگران بازنشسته را  که فبل از سال 90 بازنشسته شده اند را با فروش بخشی از املاک کارخانه تامین کرده است.

این کارگر بازنشسته که به نمایندگی از سایر بازنشستگان  نخ پارسیلون سخن می‌گفت افزود: هم اکنون در آمد حاصل از فروش محصولات این کارخانه صرف هزینه‌های جاری کارخانه و پرداخت حقوق کارگران شاغل می‌شود. با این حال شنیده ایم حقوق  وبیمه کارگران شاغل کارخانه حدود 3 تا 4 ماه به تاخیر افتاده است.

کارگران بازنشسته  نخ پارسیلون می‌گویند  با وجود آنکه کارگران از مشکلات مالی کارخانه آگاهند ،اما کارگران معتقدا بایستی مطالبات تشان به روز محاسبه وپرداخت شود.در غیر اینصورت این کارگرانند که که با پائین آمدن ارزش پولشان زیان می بینند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز