خبرگزاری کار ایران

باحکم وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

معاون "توسعه کارآفرینی واشتغال" وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۰۸۷

باحکم وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی «عیسی منصوری» به سمت معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی منصوب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دراین حکم که به امضای علی ربیعی رسیده آمده است: با عنایت به درایت، شایستگی وتجارب ارزشمند شما به موجب این حکم به سمت معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی منصوب می‌شوید. همانگونه که مطلعید دروضعیت موجود کشور، بیکاری به عنوان یک مساله وپدیده اجتماعی به عنوان مانع و هزینه توسعه ونیز آثاروتبعات گذار به سوی توسعه یافتگی، سیاست‌ها و راهبردهای متناسب خود را طلب می‌نماید. برای طراحی واجرای این سیاست‌ها وراهبرد‌ها، توجه به ابعاد اجتماعی و عمومی، جمعی وغیرفردی، تاریخی، واقعی، متغیر و نسبی، تنوع و تکثر، قانونمندی، کثیرالابعاد وبین رشته‌ای بودن این پدیده (اشتغال یک موضوع صرفا اقتصادی نیست) و نیز این موضوع که بیکاری محصول تعامل وترکیب شرایط وعوامل عدیده وبه هم پیوسته‌ای در سطوح خرد، میانی و کلان است از اهمیت اساسی برخورداراست. بنابراین توجه به عملکرد نهادهای اجتماعی، ساختارهاوکارکردهای خرده نظام‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای برنامه ریزی به منظور مهار این پدیده حائزاهمیت است.

ما در عرصه اشتغال وکارآفرینی، همگام و همپای هستی‌شناسی (توصیف وضعیت موجود) و هدف‌شناسی (ترسیم وضعیت مطلوب) به امکان‌شناسی یعنی ارزیابی دقیق مقدورات و محدودیت‌های گذار از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب و همت مضاعف برای تصمیم گیری‌های منسجم، دقیق و اثربخش درجهت اجرایی سازی برنامه‌های اعلامی نیازمندیم.

در ادامه این حکم آمده است: تحقق بخشیدن به سهم بر‌تر منابع انسانی وسرمایه اجتماعی درتولید ورونق اقتصادی کشور و ظرفیت سازی وبهره گیری مطلوب از عزم و اراده ملی به ویژه درشرایط پساتحریم وحذف محدودیت‌های اقتصادی قدرت‌های استکباری، مستلزم هوشیاری و حساسیت نسبت به تغییرات محیط (ملی و بین المللی) و مدیریت هوشمندانه تغییرات و شناسایی تغییر جهت‌های راهبردی وخلق فرصت‌ها واجرای ابتکارات، اقدامات و برنامه‌های لازم است.

بدیهی است دراین مسیر باید اولا بامنابع توسعه یعنی جامعه ومردم که منبع، موضوع، متولی، وسیله و هدفمند، ثانیابامنابع شناخت علمی این پدیده یعنی دانشگاه‌ها، مراکزعلمی و تحقیقاتی کشور و ثالثا با قوای مقننه و قضاییه و سایرارکان دولت، مجریان وبرنامه ریزان به عنوان بستر سازان، ناظران و سازمان دهندگان اشتغال و کارآفرینی، تعامل همه جانبه، موثرومستمری را سامان بخشیم. بنابراین اعتمادسازی برای افزایش مشارکت ونقش آفرینی عاملان اقتصادی واجتماعی و همه آحاد ودست اندرکاران برای مهاربیکاری درکشور اجتناب ناپذیراست.

همچنین ربیعی در ادامه این حکم تاکید کرده است: علیرغم اینکه اشتغال محصول یک سیستم یانظام اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و حل معضل بیکاری از وظایف یک وزارتخانه فراتربوده ویک امر ملی و فرابخشی تلقی می‌شود، این وزارتخانه درپاسخگویی به این نیازمبرم اجتماعی، به عنوان جزئی از دولت، در دوسال گذشته با پذیرش مسئولیت برنامه ریزی، سیاست گذاری، هماهنگی و اجرای بسیاری ازراهکار‌ها، تلاش گسترده‌ای صورت داده که ضرورت دارد این رهیافت ورویه‌ها همچنان استمراریابد.

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی در انتهای این حکم آورده است: انتظاردارم با اتکاء به ظرفیت‌های نهادی، ساختاری وسرمایه‌های انسانی دولت تدبیروامید نظیربرنامه‌های مهارتورم، خروج از رکودوتسریع رونق اقتصادی وعطف توجه به تاکیدات مکرررئیس جمهورمحترم درزمینه اتخاذ راهبردتوسعه اشتغال از طریق بنگاه‌های کوچک و متوسط، به ویژه درجلسه اخیرشورای عالی اشتغال، زمینه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وسیاست‌های کلان اشتغال ابلاغی مقام معظم رهبری مهیاشود. معظم له دردیداربا اعضای هیات دولت در سال جاری نیزبرپیشرفت توام با عدالت وایجاد مجاری کاردرست برای توسعه کارآفرینی ونیزبهره گیری از ظرفیت بنگاه‌های کوچک و متوسط برای توسعه اشتغال تاکید نموده‌اند.

بسترسازی به منظورظهورونقش آفرینی کارآفرینان و جلب مشارکت وهم افزایی حداکثری آنان در سیاستگذاری، طراحی و اجرای برنامه‌های توسعه کارآفرینی کشور، همکاری و مشارکت درگسترش تعاونی‌ها بارویکرد کارآفرینی، ایجاد تجهیزو بروز رسانی بانک اطلاعات کارآفرینان کشور، برنامه ریزی به منظور تقویت عملکرد واثربخشی دفا‌تر کارآفرینی سایردستگاه‌های اجرایی، تقویت نگاه یکپارچه وهمه جانبه به نظام کارآفرینی وپرهیزازفروکاستن وتقلیل صرف آن به حوزه کارآفرینی اقتصادی، ایجاد موازنه معقول بین اقدامات نظری وعملی (عرصه برنامه ریزی و سیاست گذاری و اجرا) و شتاب بخشی به اجرای برنامه‌های توسعه کارآفرینی دستاوردمحور و فعال سازی ستاد راهبردی اجرای نقشه توسعه کارآفرینی کشور و بهره گیری از ظرفیت آن برای پیشبرد ماموریت‌ها و مسوولیت‌های حوزه عمل از دیگر بند‌های این حکم است.

درپایان علی ربیعی عنوان کرده است: امید است با اتکال به پرودگار متعال با بهره‌مندی بهیته از تجارب واندوخته‌های گرانبهای ارباب نظر و اصحاب تجربه وظرفیت‌های موجود به ویژه همکاران خوش فکر و مبتکر این وزارتخانه درحوزه اشتغال و کارآفرینی، طرحی نوین وبرنامه یی کارآمد پدید آورده، گام‌های موثری بردارید.

ازدرگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون جنابعالی را در راه خدمت شایسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رعایت قانونمداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیروامید مسالت می‌نمایم.

گفتنی است براساس حکم دیگری دکترحسن طائی معاون پیشین توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی نیز به عنوان مشاوروزیردراموراقتصادی منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز