خبرگزاری کار ایران

۳۸۰ کارگر پروژه قطار شهری اهواز خواستار باز گشت بکار هستند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۹۰۶

پس از گذشت یک ماه از اخراج بیش از ۳۸۰ کارگر پروژه قطار شهری اهواز هنوز وضعیت کارگران بیکار شده مشخص نیست. منابع کارگری در اهوازمی گویند کارفرما ی شرکت کیسون پس از اخراج این تعداد نیروی کار، فعالیت پروژه قطار شهری اهواز را متوقف کرد ه است.

یکی از کارگران پروژه قطار شهری اهواز صبح امروز (۱۶ آذر) به ایلنا گفت: فعالیت پروژه قطارشهری اهواز از دوازدهم آبان ماه امسال بدنبال اخراج همه ۳۸۰ کارگر پیمانی شاغل در این پروژه متوقف شده است و  در حال حاضر به جز چند نگهبان و کارمند اداری کارگر دیگری در این کارگاه حاضر نمی‌شود.

به گفته این کارگر؛ کارگران بعد از اخراج برای بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه به صورت مجزا به اداره کار اهواز شکایت کرده‌اند و هنوز برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی نشده‌اند.

به گفتهٔ این کارگر، بعد از برگزاری تجمعات مختلف در اهواز، مسولین شرکت کیسون وعده رسیدگی به وضعیت کارگران قطار شهری را داده بودند اما با گذشت بیش از یک ماه هنوز درخواست اشتغال و پرداخت معوقات مزدی آنها براورده نشده است.

او با بیان اینکه اخراج شدگان بدنبال بازگشت بکار خود هستند افزود: بیکاری این تعداد کارگر در اهواز تبعات اجتماعی زیادی را در بر خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه شنیده‌ایم که کارفرما ی شرکت کیسون برای ادامه کار پروژه قطار شهری اهواز قصد دارد بعد از تسویه حساب کامل با کارگران اخراجی نیروی جدید استخدام کند، در ادامه گفت: ما همچنان آماده‌ایم تا ضمن دریافت معوقات مزدی به همکاری خود ادامه دهیم.

یکی دیگراز کارگران در این باره می‌گوید «تا الان اعلام کرده‌اند که کارگران بصورت گروهی بروند وتسویه حساب کامل کنند و در حال حاضر هم باید منتظر بمانیم ببینیم تکلیف کارگاه چه می‌شود تا پس از آن بدنبال بازگشت بکار و دریافت مقرری بیمه بیکاری باشیم.

این کارگر ادامه می‌دهد: در شرایط فعلی استفاده از مقرری بیمه بیکاری نفع آن‌ها نیست و در سوابق بیمه‌ایشان  در آینده مشکل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز