خبرگزاری کار ایران

«شیشه آبگینه» قزوین تعطیل شد/ ۶۷ کارگرقرار دادی بیکار شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۶۸۵

با تعطیلی کارخانه «شیشه آبگینه» قزوین ۶۷کارگر قرار دادی با ۸ ماه حقوق معوقه بیکار شدند.

کارگران این واحد به ایلنا گفته‌اند، پیش از تعطیلی کارخانه شیشه آبگینه که در زمینه تولید انواع شیشه در شهر صنعتی البرزقزوین فعالیت می‌کرد، حدود ۳۵۰کارگر دائمی و قرارداد موقت در این کارخانه با سوابق کار متفاوت مشغول کار بودند که تعداد آنها تا هنگام تعطیلی کارخانه به مرور به حدود ۱۰۷ کارگر کاهش یافته بود.

به گفته آنان بجز ۴۰ کارگر رسمی این کارخانه که وضعیت شغلی مشخصی ندارند سایر کارگران بصروت قراردادی از حدود ۱۵ سال پیش در این واحد مشغول کار بودند که همگی بیکار شده‌اند.

این کارگران که پس از اخراج  به صورت گروهی برای پیگیری مطالبات خود به اداره کار شهر صنعتی شکایت کرده‌اند می‌گویند: این کارخانه که به سبب مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی و نداشتن بازار فروش دچار مشکل شده بود از اول آذر ماه به ناچار از ادامه تولید باز مانده است.

آنها که عقیده دارندیکی از دلایل تعطیلی این واحد تولیدی انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به اشخاص مختلف دولتی و خصوصی از جملع سازمان تامین اجتماعی، اداره گاز و برق  است در خصوص معوقات مزدی خود و همکارانشان گفتند: کارگران قرار دادی این کارخانه مبالغی حدود ۱۴ تا ۱۸ میلیون تومان از کارفرما طلب دارند.

به ادعای کارگران شیشه آبگینه، این کارخانه دارای ۷ واحد زیر مجموعه شامل شیشه کریستال، دو جداره، طلق، شیشه خودرو، شیشه ساختمان، آئینه، وسیکوریت است که هم زمان با تعطیلی شیشه آبگینه واحد کریستال، شیشه ساختمانی وآئینه مقصمی با حدود ۶۰۰ کارگر از تولید باز مانده اند. این در حالیست که به گفته کارگران ۴ چهار واحد دیگر این مجموعه طی دو تا سه سال گذشته تعطیل شده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز