خبرگزاری کار ایران

بی‌توجهی کارفرما باعث تجمع دیروز کارگران سیمان تهران شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۶۶۶

مسئول نهاد صنفی کارگران سیمان تهران می‌گوید: بی‌توجهی اعضای هیات مدیره کارخانه به خواسته‌های صنفی کارگران باعث برپایی تجمع اعتراضی روز گذشته شد.

«رحیم زمانی» رئیس شورای اسلامی کار سیمان تهران با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: بی توجهی اعضای هیت مدیره  سیمان تهران به درخواستهای مکرر اعضای شورای صنفی کارخانه مبنی بر بهبود دادن به وضعیت  شغلی ومزدی کارگران  در نهایت منجر  شد تا روز گذشته کارگران در حمایت از اعضای شورای کارگری کارخانه دست به تجمع اعتراضی بزنند.

این مقام صنفی در توضیح اجتماع اعتراضی روز گذشته کارگران سیمان تهران گفت: پس آنکه جمعیت زیادی از مجموعه هزار نفری کارگران سیمان تهران روز گذشته در مقابل ساختمان اداری تجمع کردند، با همکاری نهاد صنفی کارگری سیمان تهران معترضان در محل نمازخانه کارخانه جمع شدند و در حضور نماینده فرمانداری شهر ری ، نهادهای نظارتی و رییس اداره تعاون ،کار ،رفاه وامور اجتماعی شهرستان ری نظرات خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.

زمانی افزود: در این جلسه حسین علیزاده رئیس اداره کار شهر ری قول مساعد داد تا در چهار چوب قانون نسبت به اصلاح وضعیت حقوقی کارگران سیمان تهران در کمترین زمان ممکن اقدام نمایند.

وی افزود: سالهاست کارگران سیمان تهران با با حداقل  دستمزد برای این واحد تولیدی کار می کنند و شورای اسلامی کار هم حسب وظیفه این وضعیت را به مدیریت سیمان تهران منتقل کرده است اما چون کارفرما به این خواسته توجهی نکرد، روز گذشته کارگران معترض تجمع کردند.

زمانی بابیان اینکه کارگران سیمان تهران برای چشم پوشی از مطالبات مازدا حداقلی در مواقع بحرانی مشکلی ندارند  افزود  :سیمان تهران ورشکسته نیست وبه لحاظ دارایی واندوخته وضعیت مناسبی دارد اما سفره بزرگ هیئت مدیره این شرکت همه درآمد این مجموعه وحتی سهم کارگر را به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای اسلامی کار سیمان تهران ادامه داد ،این شرکت در زمان نه چندان دور وضعیت بسیار مطلوبی داشت وجزء بهترین شرکتهای سودده  بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی وبلکه کشور بحساب می آمد اما از زمانی که هیئت مدیره تصمیم گرفته است تا در کنار هزینه‌های جاری خود زیان دیگر بنگاه‌های اقتصادی را از  منافع شرکت پرداخت کند وضعیت کارگران هم نامطلوب شده است .

وی افزود: برابر قانون شورای اسلامی کار سیمان تهران وظیفه دارد تا از خواسته‌های قانونی کارگران این مجموعه صنعتی دفاع و وصل آنرا از مدیران بنیاد که در مقام کارفرما تلقی می‌شوند پیگیری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز