خبرگزاری کار ایران

کارگران قطار شهری اهواز همزمان با دریافت مزد از اخراج احتمالی باخبر شدند

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۸۶۷

کارگران پیمانکاری قطار شهری اهواز روز گذشته همزمان با دریافت 6 ماه مزد معوقه، از احتمال اخراج 360 نفر از همکاران خود باخبر شدند.

فعالان صنفی کارگری شهر اهواز با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: به دنبال اعتراض صنفی که از روز دهم مهرماه توسط کارگران پیمانکاری پروژه قطار شهری اهواز در رابطه با پرداخت نشدن هشت ماه مزد معوقه شروع شده بود، روز گذشته معادل 6 ماه از دستمزد این کارگران پرداخت شد.

از قرار معلوم این مطالبات از سوی شهرداری اهواز و از محل مطالبات پیمانکار پروژه قطار شهری پرداخت شده است.

منابع ایلنا در عین حال می‌گویند: که پس از پرداخت این مطالبات به کارگران قطار شهری اهواز گفته شده است که ممکن است در روزهای آینده 360 نفر از همکاران آنها تعدیل شوند.

کارگران قطار شهری اهواز که شمار آنها تا حدود هزار نفر هم گزارش شده است می‌گویند از آنجا که همه ما به صورت قرارداد موقت کارمی‌کنیم نگرانیم  که پس از خاتمه قرارداد در لیست اخراجی‌ها قرار بگیریم.

در این باره «عباس هلاکویی» مدیر عامل قطار شهری اهواز ضمن ابراز بی اطلاعی از موضوع اخراج کارگران پیمانکاری کیسون گفت:علارغم اینکه شرکت قطار شهری اهواز در نهایت روز گذشته توانست از محل اعتبارات پیمانکارخود 6 ماه از معوقات مزدی حدود هزار و100 کارگر را بپردازد اما اخراج نیروی کار به پروژه قطار شهری اهواز لطمه خواهد زد.

او با بیان اینکه بیش از یکماه است که شرکت پیمانکاری کیسون فعالیت خودرا در پروژه قطار شهری متوقف کرده است افزود:در طول یک ماه گذشته کارگران برای دریافت مطالبات مزدی خود کار در کارگاه را تعطیل کرده بودند حال که این مطالبات مزدی از سوی قطار شهری برای ادامه کار به کارگران پرداخت شده و کارگران با خاتمه اعتصاب آماده کارشده اند الان پیمانکار راضی به ادامه کار نیست وقصد تعطیلی کارگاه را دارد.

او درباره بدعهدی شرکت کیسون در اتمام پروژه قطار شهری اهوازگفت: طبق قرار داد شرکت کیسون  موظف بود ظرف مدت 4 سال کل پروژه قطار شهری را به شرکت قطار شهری اهواز تحویل دهد اما هم اکنون 5سال از موعد مقرر گذشته است  واین پروژه 27 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است  با این حال همین 27 درصد هم قابل استفاده وبهره برداری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز