خبرگزاری کار ایران

کارگران ذغال‌سنگ سنگرود برای دومین روز تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۷۸۳

کارگران معدن ذغال سنگ البرز غربی برای دومین روز متوالی مقابل ساختمان سازمان تهیه وتولید مواد معدنی ایران تجمع کردند.

یکی از کارگران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: تجمع اعتراضی کارگران ذغال سنگ سنگرود در تهران در حالی وارد دومین روز شده است که روز گذشته نیز این تعداد کارگر برای تحقق خواسته‌هایشان مقابل ساختمان «سازمان تهیه و تولید» از زیر مجموعه‌های وزارت صنعت تجمع کرده بودند.

این کارگر بابیان اینکه شب گذشته شمار دیگری ازهمکارانش به تهران آمده و به جمع آنها ملحق شده‌اند افزود: بدون شک همه ما منتظر پاسخ موافق مسئولان هستیم.

وی با تاکید بر اهداف صنفی کارگران در طول مدت اقامت در تهران، گفت: در حال حاضر 128 نفر هستیم که منتظریم تا براساس مصوبه هیات وزیران مطابق مقررات مشاغل سخت و زیان اور بازنشسته شویم اما چون شرکت تهیه و تولید در مقام کارفرما مطالبات سازمان تامین اجتماعی را بصورت کامل پرداخت نکرده‌اند هیچ حکم بازنشستگی برای ما صادر نشده است.

به گفته وی یازده ماه از زمان تنظیم مصوبه  ای که از سوی هیئت دولت می‌گذرد و در این مدت برای اجرای آن با مقامات مسئول مکاتباتی صورت گرفته است اما طولانی شدن این انتظار باعث ایجاد نگرانی در آنها شده است.

این کارگر با بیان اینکه ما خواهان پیگیری برای وصول مطالبات صنفی خود هستیم، افزود: کارگران سنگرودی حاضر در تهران تصمیم دارند تا زمانی که به نتیجه قطعی نرسیده وپاسخ قاطعانه ای از مسئولان دریافت نکرده اند به محل سکونت خود باز نگردند.

از روز گذشته تا کنون نزدیک به 60 نفر از کارگر معدن ذغال سنگ سنگرود(معدن البرز غربی) برای پیگیری خواسته‌های صنفی خود در تهران حضور دارند.

به گفته این کارگر، 60 کارگر این معدن شب‌ گذشته را در یکی ازخوابگاهای کارگری خانه کارگر در تهران سپری کردند و امروز نیز منتظر پاسخ مسئولان سازمان تهیه تولید مواد معدنی کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز