خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

پرداخت هزینه بیمه سلامت از منابع بیمه‌ای ایراد دارد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۵۷۴

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید: پرداخت ۹۵ درصد هزینه‌های سلامت از منابع بیمه‌ای اشتباهی بزرگ است.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان در سمینار بیمه‌ها، نظام سلامت و رفاه اجتماعی افزود: عدالت، ‌مشارکت مردمی، روابط بین بخشی، ‌تکنولوژی مناسب، ‌تمرکز تمام و کمال بر مشتریان، ‌کار تیمی و رهبری سازمانی به عنوان ارزش‌ها به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: بدون سیاست و رهبری قدرتمند نظامهای سلامت به خودی خود هرگز حول محور ارزش‌های PHC قوام نمی‌یابند و به نحوی کارا به تحول چالش‌های سلامت پاسخ نخواهند گفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تکیه افراطی به مراقبت تخصصی و سطح سوم بیمارستانی (بیمارستان محوری) چند پارگی به معنای تعدد بسیار زیاد برنامه‌ها و طرح‌ها و همچنین تجاری شدن فراگیر مراقبت سلامت در نظامهای عاری از نظم و نظارت روندهایی هستند که پاسخ نظام‌های سلامت را ضعیف می‌کنند.

وی افزود: پرداخت ۹۵ درصد هزینه‌های سلامت از منابع بیمه‌ای اشتباهی بزرگ است و نتیجه این می‌شود که بیمه‌ها قادر به پرداخت‌ها نخواهند بود و این مدل پرداخت در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

پزشکیان ادامه داد: در حال حاضر هیچگونه رسیدگی و نظارتی در مراجعات بیمه شدگان به پزشکان مختلف و انجام آزمایش‌های مختلف وجود ندارد و این از ضعف نظارت‌ها ناشی می‌شود.

نماینده مردم تبریز در خانه ملت در ادامه گفت: پوشش همگانی یعنی دیدن همه چیز در تمام مناطق برای کار کردن باید پول و نگاه‌ها متمرکز در محل‌هایی باشند که خطرات بیشتری را مردم تهدید می‌کند چرا که در هیچ جای دنیا یکی از خدمات قلبی را که ۶۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد پوشش بیمه‌ای نمی‌دهند، ‌بنابراین اصول پوشش دسترسی خدمات قابل استفاده خدمت عدالت است.

وی اضافه کرد: مشکل ما در حال حاضر تنها پول نیست بلکه یک خطای غفلت از سرمایه گذاری و خطای دیگر اختیار است یعنی اینکه ما در حال حاضر به طور اختیاری سرمایه گذاری غلط انجام می‌دهیم بنابراین اصلاحات در این زمینه ضروریست.

پزشکیان در ادامه تاکید کرد: تصور ما ازوضعیت مطلوب جمع شدن صندوق‌ها و این در حالیست که باید در مراکز بهداشتی و درمانی بسته‌های خدماتی را به نحوی ارائه دهیم که بتوانند تمام خدمات را دریافت کنند و بعدا اگر نیاز بود به پرستاران و.... ارجاع شود. یعنی اینکه پزشک بیمار را بشناسد و برعکس و بیمه بداند که می‌خواهد چه خدمتی ارائه دهد. تمام این موارد در قانون دیده شده است، عده‌ای پول گیرشان آمده و دارند حاتم بخشی می‌کنند.

گفتنی است وی با اشاره به کتاب گزارش بهداشت جهانی موضوعات مفصل دیگری را نیز مطرح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز