خبرگزاری کار ایران

یک مقام تامین اجتماعی:

بیمه‌شدگان پیش از بازنشستگی دستمزد خود را بی‌رویه افزایش ندهند

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۴۷۱

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی چنانچه حقوق و دستمزد ۲ سال آخر خود را بی‌رویه افزایش دهند، بر اساس قانون مبنای محاسبه از میانگین ۲ سال آخر به ۵ سال تغییر می‌کند.

به گزارش ایلنا،  ناهید حیدری که در نشستی با حضور کار‌شناسان واحد مستمری‌بگیران سخن می‌گفت: با ذکر مطلب بالا افزود: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ۲ سال آخر خدمت خود را بی‌رویه افزایش ندهند.

وی با اشاره به ماده ۳۱ قانون پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس قانون در صورتی که نرخ خدمت آن‌ها بیش از نرخ رشد طبیعی حقوق و دستمزد باشد یا با سال‌های قبل سازگار نباشد، مبنای محاسبه حقوق و دستمزد میانگین ۵ سال آخر خواهد بود.

حیدری ارتقای شغلی بیمه‌شدگان را منوط به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل دانست و افزود: چنانچه بیمه‌شده ارتقای شغلی داشته باشد و بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل احکام صادر شده باشد، مبنای محاسبه‌‌ همان ۲ سال آخر خواهد بود.

وی تاکید کرد: برقراری مستمری بیمه‌شدگان غیرمشمول قانون کار بر اساس مقررات استخدامی محل کار بیمه‌شده می‌باشد.

حیدری در خصوص بیمه‌شدگانی که نیازی به کنترل افزایش غیرمتعارف ۲ سال آخر ندارد، گفت: ۴ گروه از بیمه‌پردازان شامل این قانون نمی‌شود، گروه اول بیمه‌شدگانی هستند که در ۵ سال آخر پرداخت حق بیمه دارای دستمزد مقطوع بوده‌اند، گروه دوم شامل بیمه‌پردازانی می‌شوند که پرداخت حداقلی ثابت یا حداکثری در طول این ۵ سال داشته‌اند، گروه سوم بیمه‌پردازان صاحبان حرف و مشاغل آزاد هستند و گروه چهارم بیمه‌شدگان بیمه اختیاری می‌باشند.

وی تاکید کرد: محاسبه مستمری بیمه‌شدگان غیرمشمول قانون کار بر اساس مقررات استخدامی محل کار بیمه‌شده محاسبه می‌گردد.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در خصوص نحوه رسیدگی به اعتراض بیمه‌شدگان گفت: پس از درخواست بازنشستگی و بررسی سوابق پرداخت‌ها به بیمه‌شده اطلاع داده می‌شود که میزان حقوق مستمری آن‌ها با توجه به سوابق و دستمزدهای ارسالی اعلام می‌گردد و چنانچه بیمه‌شده نسبت به آن معترض باشد با تنظیم درخواست و ارسال مدارک به شعبه مربوطه مورد اعتراض از طریق کمیته‌های تخصصی بررسی و به شکایت آن‌ها رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز