خبرگزاری کار ایران

در بیست و دومین روز از اعتراض؛

تجمع کارگران قطار شهری اهواز مقابل ساختمان شرکت کیسون

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۷۱۰

در بیست و دومین روز از اعتراضات صنفی کارگران متروی اهواز این کارگران مقابل ساختمان شرکت پیمانکاری کیسون تجمع کردند.

فعالان صنفی کارگری شهر اهواز با اعلام خبرتجمع امروز کارگران  قطار شهری اهواز  مقابل ساختمان  شرکت پیمانکاری کیسون واقع در خیابان اقبال  گفتند: اعتراض صنفی کارگران از روز 10 مهر ماه در ادامه بی توجه ای های کارفرما در پرداخت معوقات مزدی   آنان آغازشده  است.

به گفته  این منابع خبری کارگران معترض که در بخش‌های ترانسفور، تعمیرات، عملیات خاکی و اجرا و… کار می‌کنند خواستار دریافت ۸ماه حقوق معوقه هستند که کارفرمای شرکت کیسون با همراهی مدیر عامل قطار شهری اهواز وعده پرداخت آن را به کارگران تا پایان هفته گذشته داده بودند که هنوز تا این لحظه عملی نشده است.

به گفته این منبع خبری طبق وعده مسئولان قطار شهری واداره کار  اهواز قرار بود حداکثر تا روز پنجشنبه هفته گذشته با تایید لیست واقعی کارگران از سوی شهرداری مرکزی اهواز بخشی از مطالبات آنان از محل طلب پیمانکار به حساب کارگران واریز شود اما در تجمع امروز به ما گفتند هنوز چکی که قرار بود برای پرداخت بخش از مطالبات کارگران هزینه شود تامین اعتبار نشده است.

یکی از کارگران معترض در گفتگو با ایلنا با اشاره به وعده و وعیدهای تحقق نیافته مسئولان، از انتقال مشکلات به مراجع بالا‌تر خبر داد و گفت: عامل تشدید اعتراضات صنفی کارگران قطار شهری بی‌توجه‌ای پیمانکار به پرداخت مطالبات ۸ماهه کارگران است. آنان به جای چاره اندیشی منطقی برای خاتمه اعتصاب، سکوت اختیار کرده وکارگران را بلاتکلیف ویا تهدید به اخراج می کنند.

او بابیان اینکه ما برای پروژه قطار شهری اهواز زحمات بسیاری کشیدیم و از ماه‌ها قبل مبلغ زیادی طلبکاریم  به وعده مسئولان قطار شهری اهواز طی چند روز گذشته اشاره کرد و در ادامه افزود: از چند روز قبل ما هر چه حسابمان را کنترل می‌کنیم پولی به حسابمان واریز نشده است.

 وی در بخش دیگری از مشکلاتشان گفت: پیمانکار قبل از این هر ماه مبالغی را به  عنوان مساعده به حساب کارگران پرداخت می کرد اما از یک الی دو ماه پیش همین مبالغ ناچیز نیز به کارگران داده نشده وشرایط را برای زندگی کارگران سخت کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز