خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران قطار شهری به روز هفدهم رسید

پرداخت طلب کارگران قطار شهری بر اساس لیست واقعی

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۷۷۲

اعتراض صنفی حدود ۴۵۰ کارگران پیمانی قطار شهری اهواز امروز وارد هفدهمین روز خود شد.

فعالان صنفی کارگری شهر اهواز با اعلام این خبر یادآور شدند که این اعتراض صنفی از روز دهم مهر ماه و برای دریافت هشت ماه مزد معوقه صورت گرفته است.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که از زمان شروع این اعتراض صنفی آنها در واکنش به بی‌توجهی‌ پیمانکار پروژه فعالیت کاری خود متوقف کرده‌اند را که در مدت هشت ماه گذشته به هرکدام از کارگران ماهانه تنها حدود سیصد هزار تومان بصورت علی الحساب داده شده است.

در این خصوص مدیرعامل سازمان قطار شهری مترو اهواز با تایید خواسته کارگران گفت: متاسفانه عملکرد شرکت پیمانکاری کیسون تاکنون رضایت بخش نبوده و این شرکت در پرداخت دستمزد به کارگران پرژه مترو نیز نارضایتی‌هایی برای کارگران خود ایجاد کرده است.

عباس هلاکویی افزود: ما به اداره کار اعلام کرده‌ایم که بخش‌هایی از صورت وضعیت مربوط به  ماه‌های مرداد و شهریور را به شرکت پیمانکاری کیسون باید بپردازیم اما چون این شرکت به تعهدات خود مبنی پرداخت مزد به کارگرانش عمل نمی‌کند طبق ماده سیزده قانون کار در مقام کارفرمای اصلی می‌توانیم مطالبات کارگران را از محل طلب پیمانکار پرداخت کنیم.

وی گفت: در همین خصوص از شرکت پیمانکاری کیسون لیست کارگران را برای پرداخت معوقات مزدی طلب کردیم اما لیستی که به ما داده شد تعداد کارگران بالای ۱۰۰۰ کارگر بود که در عمل شمار آنها به مراتب بیشتر از کارگرانی بود که هم اکنون در پروژه قطار شهری کار می‌کنند.

مدیرعامل قطار شهری اهواز تاکید کرد: طبق قراری که با اداره کار اهواز و شرکت پیمانکاری کیسون گذاشته‌ شده است تا آنجایی که قانون اجازه بدهد معوقات کارگران پیمانکاری را که در پروژه قطار شهری اهواز کار می‌کنند  را از محل طلب پیمانکار پرداخت خواهد شد.

وی افزود: دولت از اعتبارات سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان به متروی اهواز تخصیص داده و امسال نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه در بودجه پیش‌بینی کرده است.

هلاکویی تصریح کرد: پایان کار فاز نخست مترو از فرودگاه تا مصلی با بخشی از این اعتبارات قابل انجام است ولی پیمانکار پروژه مترو با متوقف کردن کار، و عمل نکردن به تعهدات خود باعث شده است تا فاز نخست قطار شهری تا پایان سال نیز به بهره‌برداری نرسد.

وی تاکید کرد: پیمانکار پروژه مترو با ایجاد مشکلاتی که در زمینه پروژه مترو ایجاد کرده است نشان از این دارد که ادامه این پروژه با این وضعیت دیگر ممکن نیست و قطعا قطار شهری اهواز تا سال ۹۵ هم راه نمی‌افتد.

هلاکویی اظهار کرد: در بهمن ماه ۹۳ جلسه‌ای با حضور معاون وزیر کشور در اهواز به منظور بررسی وضعیت پروژه متروی اهواز برگزار شد که پیمانکار در آن جلسه تعهداتی را پذیرفت و موارد مطرح شده به طور کامل صورت‌جلسه شد ولی اکنون پیمانکار پروژه عملا به این تعهدات پایبند نیست.

وی با بیان اینکه بیشتر بخش‌های فاز نخست مترو ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: با مجموع اعتباری که دولت از سال گذشته و امسال برای این پروژه در نظر گرفته، می‌توان فاز نخست مترو و حتی بخش‌هایی از فاز دو را تکمیل کرد ولی پیمانکار با درخواست‌های غیرمعقول و غیرمنطقی خود، پیشرفت کار را کند کرده و عملا از اردیبهشت ماه امسال تاکنون کار در فاز نخست مترو متوقف است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز