خبرگزاری کار ایران

انتخابات شورای اسلامی کار کارگران فولاد چدن درود به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۱۰۴

انتخابات شورای اسلامی کار کارخانه فولاد و چدن درود که قرار بود صبح امروز برگزار شود به تعویق افتاد.

همزمان با شروع بیست و پنجمین روز از اعتراض صنفی کارگران کارخانه فولاد و چدن درود، این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا از ایجاد یک تاخیر یک هفته تا ده روزه در برگزاری انتخابات شورای اسلامی کار این واحد تولیدی خبر دادند.

یکی از کارگران کارخانه فولاد و چدن درباره برگزار نشدن انتخابات امروز  گفت: باتوجه به اینکه اعضای قبلی شورای اسلامی کار این کارخانه در رابطه با وضعیت بحرانی پیش آمده آنطور که باید به وظیفه صنفی خود عمل نکرده‌اند؛ قرار بود صبح امروز  (۲۱ مهرماه) انتخاباتی برای تعیین اعضای جدید شورای اسلامی کار برگزار شود.

وی افزود: اداره کار استان درود اعلام کرد کارگرانی که می‌خواهند در انتخابات شورای اسلامی کار فولاد و چدن درود شرکت کنند باید طبق قانون تایید صلاحیت شوند و سپس اسامی آنها دست کم به مدت یک هفته تا ده روز در محل‌های تردد و اجتماع کارگران فولاد و چدن نصب شود.

در عین حال گفته می‌شود که صبح امروز مسئولان اداری، قضایی و انتظامی درود با حضور در جمع کارگران معترض  از آن‌ها خواستند تا از فردا بر سر کارشان برگردند.

طبق گفته کارگران مسئولان مربوطه به آن‌ها وعده دادند تا آخر هفته مقداری از معوقات مزدی آن‌ها به حسابشان واریز می‌شود و مابقی طلب مزدی را به مرور به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

تجمع اعتراضی این کارگران حدودسه هفته طول کشیده است وکارگران از شرایط تولید در کارخانه مهم فولاد و چدن ناراضی هستند و وضعیت را بسیار نامناسب و بحرانی می‌دانند و کارفرما توان پرداخت مطالبات معوقه کارگران را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز