خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران فولاد خراسان از مخدوش شدن سوابق شغلی

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۹۴۲

منابع کارگری در نیشابور می‌گویند: کارگران مجتمع فولاد خراسان نگران ثبت عناوین شغلی غیر واقعی در لیست بیمه‌ای خود شده‌اند.

این منابع به ایلنا گزارش کردند: به تازگی کارفرمای این کارخانه به بهانه درج عناوین شغلی غیر واقعی در لیست بیمه‌ای کارگران مشمول قانون سخت زیان آور مجددا تصمیم به برسی وضعیت بیمه‌ای کارگران گرفته است.

برهمین اساس از ۱۰ روز پیش کارفرمای فولاد خراسان با همکاری  کارشناسان یکی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات ایمنی و بهداشت کار  عنوان سخت وزیان اور شغل کارگران را مجددا مورد برسی قرار داده است.

از قرار معلوم در این واحد صنعتی که در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارد، حدود ۱۵۰۰کارگر در شرایط سخت در مقابل کوره‌های ذوب با دمای ۱۵۰۰ درجه مشغول فعالیت‌ هستند.

کارگران مجتمع فولاد خراسان با بیان اینکه از این پس نگران درج عناوین شغلی غیر واقعی در پرونده‌های بیمه‌ای خود هستیم افزوند: بیش از ۱۰۰ نفر از ما تا سال ۹۵ به مرور تحت شمول قانون مشاغل سخت زیان آور بازنشسته خواهند شد اما می‌ترسیم که با بازبینی سوابق بیمه این فرصت از ما سلب شود.

آنها تاکید دارند: بیشترمان هم اکنون در کارخانه مقابل کوره‌‌های ذوب در دمای ۱۵۰۰ درجه کار می‌کنیم و از نظر نوع و شرایط شغلی مشمول مقررات مشاغل سخت و زیان آور هستیم.

کارگران مورد نظر مدعی‌اند طبق شنیده‌های آنها در ۱۰ روزی که از شروع تحقیقات کارشناسان آغاز شده است عنوان شغلی برخی از آنها از شمول مشاغل سخت و زیان آور خارج شده است و این نگرانی وجود دارد که درصورت صحت ماجرا امکان بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

بر اساس مقررات کار و تامین اجتماعی، کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان آور به شرط تایید شدن سوابق بیمه‌ای خود در سازمان تامین اجتماعی می‌توانند پس از ۲۰ سال کار متوالی یا ۲۵ سال کار متناوب بصورت پیش از موعد بازنشسته شوند.

کارگران مجتمع فولاد خراسان می‌گویند از آنجا که هم اکنون در پرونده‌های بیمه‌ای آن‌ها ردیف شغلی به غیر از مشاغل سخت و زیان آور ثبت بشود سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگی پیش از موعد آن‌ها موافقت نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز