خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران «فولاد وچدن» به بیست وسومین روز رسید

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۳۷۵

کارگران معترض کارخانه فولاد و چدن درود ۱۹ مهر ماه در بیست وسومین روز از شروع اعتصابات کارگری در این واحد تولیدی همچنان با توقف تولید در محوطه کارخانه تجمع کرده‌اند.

کارگران حاضر در تجمع امروز به ایلنا یادآور شدند که طی بیست وسه روز گذشته کارگران خطوط تولید در اعتراض به سه و نیم ماه معوقات مزدی و نداشتن امنیت شغلی دست از کار کشیده‌اند.

به گفته آنان طی ۲۳ روزی که کارگران کار در کارخانه را به دلیل بی‌توجه‌ای کارفرما به پرداخت مطالباتشان متوقف کرده‌اند هیچ یک از مسئولان استانی و شهرستانی بصورت جدی پیگیر مطالبات کارگران فولاد چدن نبوده‌اند.

کارگران با بیان اینکه مطالباتشان تنها محدود به سه ونیم ماهه اخیر نمی‌شود، افزودند: علاوه بر معوقات حقوقی، از سه سال پیش تاکنون حق بیمه‌های آن‌ها با چندین ماه تاخیر به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود بطوری که دفتر چه‌های درمانی کارگران این واحد صنعتی هر چند وقت یکبار برای تمدید دچار مشکل می‌شود.

به ادعای کارگران معترض؛ روز گذشته برخی از شرکتهای طرف قرار داد با کارخانه با هماهنگی مدیریت قصد داشتند تا بخشی از قالبهای صنعتی برای استفاده در کارگاهی دیگر از محل کارخانه خارج کنند اما به دلیل آنکه این قالب‌ها ابزار تولید هستند با مخالفت کارگران مواجه شده و در نهایت تلاش کردند تا از طریق حقوقی این کار را انجام دهند.

در همین رابطه  ظاهرا ۵ نفر ازکارگران این مجتمع روز گدشته (۱۸ مهر ماه) از سوی دادستانی دعوت می‌شوند وایشان ضمن شنیدن مشکلات کارگران از زبان نمایند گان کارگری قول پی گیری می دهد که در نهایت  کارفرمای کارخانه فولاد چدن نیز در محل حضر شده و متعهد می‌شود که تا پایان هفته بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کند.

از سوی دیگر این کارگران می‌گویند همچنین بابت بخش دیگری از مزایای عرفی سال گذشته مانند هدایا واقلام مصرفی که در مناسبت‌ها واعیادرسمی به کارگران داده می‌شد طلبکارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز