خبرگزاری کار ایران

تأمین اجتماعی ماهانه ۴۰۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۲۶۸

قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طی ۲ سال اخیر هیچ نقصانی در خدمت رسانی سازمان بوجود نیامده است و سازمان تأمین اجتماعی برای ایفای به موقع و مناسب تعهدات خود ‌‌‌نهایت تلاش را داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، رضا راعی در مراسم جشن روز خانواده و تکریم بازنشستگان و تقدیر از بازنشستگان، همسران بازمانده و ازکار افتادگان نمونه تأمین اجتماعی اظهار داشت: خدمت رسانی به بازنشستگان برای مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی افتخاری ارزشمند است و بازنشستگان عزیز الگوی همه ما هستند و تکریم بازنشستگان وظیفه تمامی مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ که دولت جدید روی کار آمد بودجه سازمان تامین اجتماعی پس از گذشت هفت ماه از سال و در مهرماه تصویب و ابلاغ شد، گفت: این در حالی است که طی دو سال اخیر بودجه تامین اجتماعی پیش از موعد مقرر مصوب شده است و در سال ۹۵ نیز با برنامه ریزی‌های انجام شده بودجه قبل از سال ابلاغ خواهد شد.

راعی ادامه داد: ‌ در حال حاضر صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی با مشکلات مختلفی روبرو هستند اما سازمان تأمین اجتماعی افتخار دارد که بدون اتکاء به منابع دولتی توانسته است خدمات بیمه‌ای و درمانی مورد نیاز مخاطبان خود را به نحو مناسبی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه دولت ماهانه بابت یارانه‌ها ۳۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کند، گفت: این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۴۰۰۰ میلیارد تومان صرف پرداخت مستمری ‌ها و سایر خدمات می‌کند و این نشان می‌دهد که علی رغم مشکلات اقتصادی مختلف اکنون در شرایط با ثبات و آرامی ارائه خدمت می‌کنیم.

راعی با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر انجام تعهدات قانونی، سایر خدمات مورد انتظار بازنشستگان را تا حد امکان فراهم کرده است، گفت: سفرهای زیارتی و المپیاد ورزشی بازنشستگان از جمله اقداماتی است که برای رفاه و افزایش رضایتمندی بازنشستگان انجام می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: حوزه معاونت فرهنگی در دوسال اخیر با رویکردی نو و استفاده از خردجمعی، فعالیت‌هایی را برای گسترش نشاط و شادابی در بین این خانواده بزرگ آغاز نموده است.

منصور اعتصامی گفت: تمامی فعالیت‌ها در سایه آموزه‌های ارزشمند دینی – اسلامی، با حمایت مدیرعامل سازمان و پشتیبانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وقوع پیوسته است.

وی افزود: بی‌شک دیدگاه‌های راهبردی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خدمت به ذینفعان و گنجینه‌های تجربه و آگاهی نیز راه گشا بوده است.

اعتصامی با بیان اینکه صداقت، تعهد و اعتمادسازی، سه ویژگی است که پیامبر (ص) در روایات بر آن تاکید نمودند، تصریح کرد: چنانچه در جامعه اسلامی این سه اصل مورد توجه قرار گیرد، آغاز پیوند، همدلی و همراهی بین دولت و ملت خواهد بود.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در دوره جدید مدیریت خود با استفاده عملی از فرمایش ارزشمند نبی اکرم (ص) و با احیاء معاونت فرهنگی – اجتماعی به طور نسبی در تحقق این امر مهم حرکت نموده است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان، نمونه بارز شرکاء اجتماعی سازمان هستند، گفت: این خانواده ارزشمند که بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند، سال‌ها عمر و تجربه خود را در خدمت به مرز و بوم مقدس در طبق اخلاص نهاده‌اند.

وی افزود: بازنشستگان اعم از حوزه کارگری و کارکنان سازمان، در کنار عزیزانی چون ازکار افتادگان کلی و همسران بازنشستگان مرحوم، همگی نمادهای خدمت و تلاش در ایران اسلامی هستند.

اعتصامی با بیان اینکه تقدیر و سپاسگزاری از تمامی بازنشستگان بر تمامی خدمتگزاران سازمان تامین اجتماعی فرض و واجب است، اظهار داشت: این تقدیر امروز بصورت نمونه و نمادین نسبت به برخی عزیزان انجام می‌شود. بدیهی است که این نماد سازی در حقیقت بمعنای تقدیر از تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: پیروی و استفاده از رهنمودهای مقام عظمای ولایت در حضور و توجه به محرومین و بهره‌برداری از سرمایه انسانی عظیم بازنشستگان، راهنمای بزرگی برای کارکنان سازمان و معاونت فرهنگی – اجتماعی بوده است.

 وی افزود: توفیق الهی با سازمان و معاونت فرهنگی –اجتماعی همراه بود که در کنار تشکیل شورای راهبردی شرکاء اجتماعی، برخی اقدامات در ترویج، گسترش و حضور فرهنگی – اجتماعی بیشتر در زندگی بازنشستگان و مستمری بگیران انجام شود.

وی طرح کرامت رضوی، برگزاری ورزش همگانی در سراسر کشور تحت عنوان «طرح نسیم سلامت»، برنامه ریزی در برگزاری المپیاد ورزشی خواهران و برادران بازنشسته، برنامه ریزی در تدوین خاطرات بازنشستگان، برقراری ارتباط با همه تشکل‌های بازنشستگی، تدوین بروشورهای مورد نیاز بازنشستگان وسالمندان بمنظور اطلاع رسانی در حوزه سلامت و همراهی در موضوع تدوین دستورالعمل بهره‌برداری از یک درصد مکسوره برای کمک به رهن و اجاره مکان برای کانون‌ها در سطح کشور را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط این معاونت برشمرد.

اعتصامی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی- اجتماعی معتقد است در آغاز راه با همراهی شرکای اجتماعی خواهد توانست برای تحقق اصل سه جانبه گرایی حرکت نماید و تحقق این مهم نیازمند تلاش، همراهی و همدلی تمامی ذی‌نفعان و جامعه هدف است.

در ادامه این مراسم علی اصغر رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته اظهار داشت: درمان و موضوعات رفاهی برای بازنشستگان حرکت روبه‌جلویی داشته است و امیدواریم متوقف نشود.

بیات بیان داشت: حذف فرانشیر در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی یک مزیت بوده است و در حال حاضر وضعیت بازنشستگان در بخش درمان خوب است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ هزار نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی همراه با خانواده خود به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، گفت: اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس و عتبات عالیات همچنان ادامه دارد.

بیات گفت: با توجه به افزایش سن سالمندی در کشور شورای عالی سالمندی توسط رئیس جمهور تشکیل شده که انتظار می‌رود نماینده بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این شورا حضور یابد و همین‌طور این نماینده در هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی نیز نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: در شهرستان‌های کشور ۳۰۰ کانون و ۲۶ کانون نیز در استان داریم که در کل ۵ میلیون نفر جامعه بازنشستگی تأمین اجتماعی محسوب می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: در سال‌های گذشته ۲۸۰۰ میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازشستگان در نظر گرفته شد که تنها ۹۰۰ میلیارد تومان آن محقق و مابقی پرداخت نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز