خبرگزاری کار ایران

75 کارگر پیمانکاری سیمان تهران تعدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۶۱۴

از ابتدای ماه جاری تاکنون75 نفر از کارگران پیمانکاری زیر مجموعه سیمان تهران تعدیل شده اند.

این کارگران که از طریق شرکت های گلسار، الوند و رویال کار در بخش های مختلف واحد 7 سیمان تهران شاغل بوده و هنوز بابت 2 ماه مزد پرداخت نشده طلبکارند در تماس با ایلنا گفتند که پس از خاتمه یافتن قرارداد کار پیمانکار حاضر به بستن قرارداد جدید نشده است.

این کارگران می‌گویند از قرار معلوم فشارهای سازمان محیط زیست باعث شده است تا فعالیت های مجموعه واحد هفتم سیمان تهران محدود شود و به همین دلیل نیز آنها اکنون اخراج شده اند.

آنها در عین حال از احتمال افزایش این تعدیل ها خبر داده و گفتند: در کارخانه سیمان تهران نزدیک به یک هزارو ۳۵۰ نفر مشغول کارند و از قرار معلوم از یک ماه پیش فعالیت واحد ۷ سیمان تهران متوقف شده است.

در این رابطه رئیس شورای اسلامی کار کارخانه سیمان تهران ضمن تایید خبر تعدیل نزدیک به ۳۰ نفر از کارگرانی که از طریق شرکتهای پیمانکاری در واحدهای زیر مجموعه سیمان تهران کار می کردند، گفت: این مشکل را حاصل کمبود نقدینگی و شرایط نامناسب تولید است

»رحیم زمانی» بابیان اینکه کارخانه سیمان تهران با وجود مشکلات اقتصادی که در سراسر کشور فراگیر شده، سعی کرده است تا با ادامه تولید، اشتغال کارگران را حفظ کند در ادامه افزود: مشکلات عدیده وریشه‌ای صنعت سیمان که در نتیجه رکود بازار ساخت وساز کشور حاصل شده بسیاری ازکارخانجات سیمان کشور را در آستانه ورشکستگی قرارداده است.

زمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه افزایش قیمت حاملهای انرژی باعث افزایش بسیاری از هزینه‌های تولید شده است، افزود: این درحالیست که در کنار همه مشکلات بامحدودیت صادرات سیمان نیز مواجه‌ایم. با این حال سیمان تهران ناچار است همانند سایر کارخانجات سیمان از پیمانکاران فصلی با نگاه کاهش دامنه قیمت تمام شده محصول وصرفا با هدف بقا در عرصه صنعت بهره بگیرد.

به گفته وی، بیش از ده سال است که شرکت سیمان تهران جهت تامین خدمات مورد نیاز در بخشهای فضای سبز ٰنگهبانی وارائه خدمات از شرکتهای پیمانکاری  به صورت فصلی بهره می گیرد و طبیعی است که این شرکتهای پیمانکاری برنامه‌ها وسیاست‌های خاص خود را در کاهش ویا افزایش نیوی انسانی خود اعمال می‌کنند.

وی گفت: هر چند سیمان تهران پیوسته خود را موظف به حمایت از نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی سازمان می‌داند اما در شرایط بحرانی اقتصادی امروز کشور که صنعت سیمان نیز از آن مستثنی نیست، بقاء کارخانه‌ها مهم‌ترین واصلیترین هدف برای عبور از این دوره است.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه سیمان تهران دربخش پایانی سخنان خود افزود: به هر حال تشکیلات شورای اسلامی کار سیمان تهران حمایت از کارگران قرار دادی وپیمانی این مجموعه را رسالت اساسی خود دانسته وبا پیگیری مستمرو هدفمند این مهم ٰتمام توان و کوشش خود را به پاسخگویی و حمایت از این قشر پر تلاش مصروف داشته است.

وی در خاتمه تاکید کرد:مدیریت مجموعه سیمان تهران نیز در کنار تشکلات کارگری شهرستان ری ومجموعه شورای اسلامی کارخانه سیمان تهران از هر گونه حمایت ورفع معضلات کارگری دریغ ننموده واقدامات عملی صورت گرفته در مجموعه نیز موید این موضوع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز