خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

ماهی3 هزار میلیارد تومان بابت مستمری پرداخت می شود

کد خبر : ۳۰۷۵۲۴

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی می گوید: هر ماه 3000 میلیارد تومان برای بابت مستمری پرداخت می‌شود و تأمین این منابع مالی در شرایط سخت اقتصادی انجام می‎شود.

به گزارش ایلنا سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اقدامات انجام شده برای ارتقاء خدمات درمانی در کشور که رضایتمندی بیمه شدگان تأمین اجتماعی را نیز به دنبال داشته است، هزینه های سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان از 6500 میلیارد تومان در سال 92 به 13 هزار میلیارد تومان در سال 94 رسید و البته اثربخشی بیشتر این منابع باید مورد توجه بگیرد و اثربخشی هزینه‌های سلامت می‌تواند بیشتر از وضعیت فعلی باشد.

وی که در کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد سخرانی می کرد، افزود: در سال‌های گذشته همواره این دغدغه در بین جامعه پزشکی کشور وجود داشت که درمان باید در اولویت اول دولت باشد و امروز شاهد هستیم که این خواسته جامعه پزشکی برآورده شده است.

وی اجرای طرح تحول سلامت را از موفقیت‌های برجسته دولت برشمرد و افزود: حدود 87 درصد منابع طرح تحول سلامت از سوی بیمه ها تأمین می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور در این رابطه نقش قابل توجهی دارد.

نوربخش در ادامه رشته بیهوشی را یکی از رشته های تخصصی پزشکی برشمرد که نقش آفرینی آن در سلامت و درمان بیماریها بسیار کلیدی است و به دلیل ماهیت حرفه‌ای این رشته بخش عمده ای از موفقیت اعمال جراحی و درمان بیماریها توسط متخصصان بیهوشی رقم می خورد.

وی ادامه داد: به دلیل ماهیت حرفه ای رشته تخصصی بیهوشی که کمترین تماس با بیمار دارند شاید ارزش و اهمیت این رشته کمتر مورد توجه بوده است و شاید در سیاست گذاریها نیز در ابعاد مادی و معنوی کمتر مورد توجه قرار گرفته است و خدمات متخصصین بیهوشی در حوزه سلامت به خوبی دیده نمی شود.

نوربخش با بیان اینکه بخشی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی معطوف به حوزه درمان است و سازمان تأمین اجتماعی دومین تولید کننده درمان در کشور است، افزود: برخلاف آنچه در اذهان تصور می‌شود بخش کوچکی از فعالیت سازمان مربوط به درمان است و بخش عمده منابع سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به مستمری بگیران هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر ماه 3000 میلیارد تومان برای مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و تأمین این منابع مالی در شرایط سخت اقتصادی انجام می‎شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در موفقیت طرح تحول سلامت بیمه ها نقش بسیار مهمی داشتند، گفت: در طرح تحول سلامت وظیفه سازمان بیمه گر گسترش پوشش جمعیتی است که در دولت یازدهم 11 میلیون نفر افرادی که فاقد بیمه بودند، تحت پوشش سازمان های بیمه گر قرار گرفتند.

نوربخش پوشش مالی مناسب را دومین هدف سازمان‌های بیمه‌گر دانست، و گفت: در این رابطه نیز شرایط فعلی بسیار متفاوت از سالهای قبل است. پرداخت از جیب مردم در استفاده از خدمات درمانی از 60 درصد به 6 درصد کاهش یافته و هزینه های خانمان سوز که زمانی به 7 درصد رسیده بود در حال حاضر حدود 2 درصد است.

وی با تأکید بر اینکه با وجود اقدامات گسترده انجام شده، در حال حاضر نیز کسی مدعی حل همه مشکلات نیست، اظهار داشت: گام های بزرگی برای بهبود خدمات و افزایش رضایتمندی مردم برداشته شده است و امیدواریم با تداوم این اقدامات شاهد کاهش مشکلات و ارتقاء خدمات درمانی در کشور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز