خبرگزاری کار ایران

معلمان تونسی اعتصاب دو روزه را شروع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۹۹۱

معلمان تونسی روز پنجشنبه دو روز بعد از آغاز سال تحصیلی اعتصاب دو روزه را با هدف درخواست بهبود شرایط کاری شروع کردند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، اتحادیه معلمان که به اتحادیه صنفی اصلی تونس موسوم به یو جی تی تی UGTT وابسته است از استقبال هشت و سه و سه دهم درصدی معلمان از اعتصاب خبر داد. یک منبع وزارت آموزش تونس که خواست نامش فاش نشود معلمان اعتصاب کننده را در صبح ۶۹ درصد و بعد از ظهر ۵۳ درصد اعلام کرد.

در همین زمینه خبرگزاری فرانسه از تونس، محمد حلایم معاون دبیر کل این اتحادیه اعلام کرد معلمان بهبود شرایط مالی و سازمان دهی بخش آموزش و همچنین اجرای توافقنامه‌ها با دولت به ویژه درباره ارتقا شغلی را خواستارند.

مختار خلفاوی سخنگوی وزارت آموزش نیز گفت: «متاسفم که این اعتصاب دو روز بعد از آغاز سال تحصیلی شروع شد.‌‌ همان طوری که اعتصاب حق است کار نیز حق است.»

به گفته وی، این اعتصاب نمی‌تواند روند مذاکرات در حال انجام بین این اتحادیه و دولت را تسریع کند.

نخستین اعتصاب معلمان تونسی اوایل ماه ژوئن به تعطیلی کلاس‌های درس و تعویق امتحانات پایان سال منجر شد و وزارت آموزش و پرورش مجبور شد قبولی همه دانش آموزان ابتدایی را اعلام کند.

دولت جدید تونس که اوایل سال ۲۰۱۵ کار خود را شروع کرد بار‌ها اعلام کرده است منابع مالی لازم را برای پاسخگویی به مطالبات اجتماعی متعدد ندارد. این موضوع خشم اتحادیه‌ها به ویژه یو جی تی تی را سبب شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز