خبرگزاری کار ایران

تصویب توصیه نامه گذار از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی در I.L.O

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۴۸۲

سازمان جهانی کار (I.L.O) تصویه نامه گذار از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توصیه نامه گذار از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی شماره ۲۰۴ پس از انجام بحث دوشورای استانداردگذاری در سازمان بین المللی کار واخذ نقطه نظرات کشورهای عضو سازمان یاد شده در خلال اجلاس ۱۰۴ کنفراس بین المللی کارخرداد۱۳۹۴ به تصویب رسید.

بر پایه این گزارش موضوع تسهیل گذار از اقتصاد غیررسمی به اقتصاد رسمی با در نظر گرفتن ماهیت چند وجهی اقتصاد غیررسمی، تفاوت‌های منطقه‌ای وجغرافیایی، نیاز‌ها، حقوق و منافع کارگران از سال ۲۰۰۲ میلادی به پیشنهاد اعضای گروه کارفرمایی در دستوراجلاس ۹۰ کنفرانس بین المللی قرارگرفت.

تحقق گذار به اقتصاد رسمی با توجه به تعداد ۳۰ مقاوله نامه، ۵ توصیه نامه و دیگر اسناد مصوب بین المللی میثاق حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۹۹۶ مطرح گردید. این موضوع به مدت دوسال در کمیته‌های تخصصی اجلاس‌های ۱۰۳ و ۱۰۴ کنفرانس بین المللی کار با هدف تصویب یک توصیه نامه مورد بحث و تبادل نظر نمایندگان سه جانبه کشورهای عضو سازمان بین المللی کار قرارگرفت.

 بر همین اساس سند پیشنهادی سازمان بین المللی کاربرای تسهیل گذاراقتصاد غیررسمی به اقتصاد رسمی ضمن شناخت رسمی موارد متعدد تمامی اشکال اقتصاد غیررسمی به عنوان چالشی بزرگ برسرراه حقوق کارگران، ازجمله اصول وحقوق بنیادین درکار، حمایت‌های اجتماعی و شرایط کارشایسته، توسعه فراگیروحاکمیت قانون و تاثیرمنفی آن برتوسعه موسسات پایدار اقتصادی، درآمدهای عمومی و حوزه عملکرد دولت‌ها، به ویژه با عنایت به سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، سلامت نهاد‌ها و رقابت عادلانه در بازارهای ملی و بین المللی با اجماع عمومی ارکان سه جانبه سازمان بین المللی کارمورد تصویب قرارگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز