خبرگزاری کار ایران

۸۵ کارگر شیشه آبگینه اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۹۴۱

۸۵کارگر قرار دادی کارخانه «شیشه آبگینه» که هنوز بابت مطالبات مزدی معوقه از کارفرما طلبکارند اخراج شدند.

کارگران این واحد صنعتی در شهرک صنعتی البرز در تماس با ایلنا افزودند: این اخراج روز گذشته ( ۲۲ شهریور ماه)  صورت گرفته و در حال حاضر همکاران اخراج شده آن‌ها برای پیگیری مطالبات مزدی خود در اداره کار شهر صنعتی البرز شکایتی را مطرح کرده‌اند.

به گفته این کارگران، علت اخراج این گروه از همکاران آنها که دست‌کم تا ۱۵ سال سابقه کار داشته‌انداتمام قرارداد کار بوده است.

آنها می‌گویند: روز گذشته کارگران مورد نظر طبق روال همیشه برای ادامه کار به کارخانه مراجعه می‌کنند اما انتظامات کارخانه از ورود آنها جلوگیری می‌کند.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از اخراجهای اخیر هنوز نزدیک به ۴۰ کارگرقرار دادی در این واحد مشغول کارند، افزودند: از قرار معلوم این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا باقیمانده کارگران نیز از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

به ادعای آنان در کارخانه شیشه آبگینه زمانی نزدیک به ۴۰۰ کارگر کار می‌کردند که در حال حاضر با احتساب مجموع کارگران رسمی و قراردادی تعداد آن‌ها به کمتر از ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

کارگران شیشه آبگینه بابیان اینکه کارگران شاغل واخراجی هنوز بابت مزایای مزدی ۶ ماه گذشته از کارفرما طلبکارند، افزود: کارفرما علاوه بر حقوق حق عیدی سال گذشته را هم به کارگران پرداخت نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز