خبرگزاری کار ایران

سهمیه استانی بیمه کارگران ساختمانی باید برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۸۳۵

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر حذف سهمیه استانی بیمه کارگران ساختمانی، گفت: محدودیت منابع در سازمان تامین اجتماعی مشکلات بسیاری را در بیمه کارگران ساختمانی به وجود آورده است.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا «محمداسماعیل سعیدی»، درخصوص اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر بیمه یک میلیون کارگر ساختمانی از سوی این سازمان، گفت: مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر در حوزه بیمه کارگران ساختمانی وجود دارد محدودیت در سهیمه یا اختصاص سهمیه مشخص به استان‌ها برای بیمه این قشر از جامعه است؛ بنابراین با توجه به محدودیت منابع در سازمان تامین اجتماعی محدودیت هایی نیز دربیمه کارگران ساختمانی به وجود آمده است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به مشکلاتی که مطرح شد تعداد بسیار زیادی از کارگران ساختمانی حائز شرایط بیمه، متاسفانه تحت پوشش بیمه قرار نگرفتند از این رو همین موضوع در حال حاضر مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است، هرچند که در این میان مسائلی نظیر صدور کارت مهارت نیز بحث‌هایی را به وجود آورد زیرا همه کارگران ساختمانی برای دریافت بیمه باید کارت مهارت دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه طبق اعلام سازمان فنی و حرفه ای هیچ محدودیتی در صدور کارت مهارت برای کارگران ساختمانی وجود ندارد، تصریح کرد: اما مراجعات بسیاری از سوی کارگران ساختمانی هم وجود داشته که در دریافت کارت مهارت با مشکل روبرو بودند، بنابراین باتوجه به مشکلات فراوان دربیمه کارگران ساختمانی امیدوار هستیم که بیمه یک میلیون نفر ازسوی تامین اجتماعی محقق شود.

سعیدی با یادآوری اینکه محدودیت منابع مشکلاتی را در بیمه کارگران ساختمانی ایجاد کرد، گفت: به دلیل اینکه منابع مالی سازمان تامین اجتماعی در جهت بیمه کارگران ساختمانی محدود است هرکارگری با مراجعه به سازمان تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد؛ اما باید به این نکته تاکید کرد که سهمیه استانی برای بیمه کارگران ساختمانی باید حذف شود زیرا هیچ فرقی میان کارگران در تمامی استان های کشور وجود ندارد.

این نماینده مردم درمجلس نهم، افزود: به طور حتم عدالت حکم می‌کند که در بحث بیمه با همه کارگران به طور یکسان برخورد شود، بنابراین نباید در قالب سهیمه بخشی ازکارگران ساختمانی را از بیمه محروم کرد؛ هرچند که سازمان تامین اجتماعی به دلیل محدودیت منابع اعلام می کند که امکان بیمه همه کارگران ساختمانی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به یکی ازسیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر تحت پوشش قرارگرفتن حمایت های تامین اجتماعی برای همه مردم، گفت: به طور حتم مجلس و دولت باید با همکاری و تعامل درخصوص رفع کمبود مالی تامین اجتماعی برای بیمه کارگران ساختمانی اقدامات موثر انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفته که به‌‌ رغم رکود در ساخت و ساز و رابطه مستقیم آن با بیمه شدن کارگران ساختمانی، تأمین اجتماعی توانسته است تاکنون یک میلیون ‌نفر از این قشر را تحت پوشش قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز