خبرگزاری کار ایران

ادامه تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران سامان کاشی

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۲۶۱

در کارخانه سامان کاشی بروجرد به دلیل آنچه که کمبود منابع مالی عنوان می‌شود پرداخت مطالبات مزدی حدود ۲۷۹ کارگر در۴ ماه گذشته به تعویق افتاده است.

کارگران سامان کاشی در تماس با ایلنا با اعلام این مطلب گفته‌اند که به غیر از این طلب مزدی، کارگران دو ماه دستمزد  تیر و مرداد ماه سال ۹۲ را نیز از کارفرما طلب دارند.

برپایه این اطلاعات بخش دیگری از مطالبات کارگران سامان کاشی مربوط به حق بیمه است که کارفرما از سه ماه پیش تا کنون آن را به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است.

 طبق اظهارات کارگران سامان کاشی یکی از عوامل بروز مشکلات در این واحد تولیدی از دیدگاه کارگران، عملی نشدن وعده مسئولان استانی برای ایجاد کمک‌های مالی به این کارخانه است.

به ادعای کارگران، همه مسئولان بویژه مسئولان استانداری لرستان،فرماندار ی ،اداره کاروسایر نهادهای شهرستانی از موضوع مشکلات کارگران سامان کاشی با خبرند اما هیچ توجهی به مطالبات کارگران ندارند.

بر این اساس مشکلات سامان کاشی طی دو سال گذشته به مرور بیشتر شده تا جایی که هر ماه حقوق کارگران با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر نیز مجموع مطالبات مزدی پرداخت نشده کارگران آن به ۶ماه رسیده است.

همچنین در مورد پرداخت نشدن حق بیمه این کارگران نیز گفته می‌شود که با فاصله‌ای که در سوابق بیمه‌ای کارگران بوجود آمده است مشکلاتیدر زمینه بازنشستگی زود هنگام برخی از کارگران به وجود آمده است.

در این خصوص شنیده می‌شود که در حال حاضر حدود ۴۳ نفر از کارگران این کارخانه از چند ماه پیش مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند که به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه و نیز پرداخت نشدن ۴ درصدی حق بیمه‌اضافی اکنون وضعیت بازنشستگی آن‌ها قطعی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز