خبرگزاری کار ایران

کارگران شیشه آبگینه مقابل استانداری تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۰۱۲

تعدادی کارگران کارخانه شیشه آبگینه قزوین پیش از ظهر امروز با تجمع در مقابل استانداری قزوین خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

یکی از کارگرانی که در این تجمع صنفی حضور داشت به ایلنا گفت: حدود ۵۰ نفر هستیم و پس از آنکه از مراجعه کارفرما به استانداری قزوین مطلع شدیم این تجمع را برپا کردیم.

وی افزود: در کارخانه شیشه آبگینه زمانی نزدیک به ۴۰۰ کارگر کار می‌کردند که در حال حاضر تعداد آن‌ها به حدود ۲۷۰ نفر کاهش یافته است.

این کارگر شیشه آبگینه بابیان اینکه او سایر همکارانش هنوز بابت مزایای مزدی چون دستمزد اسفند تا مرداد، حق بیمه اردیبهشت تاکنون، عیدی سال ۹۳ و سنوات مربوط به بعد از سالهای ۸۷ از کارفرما طلبکارند، افزود: به تازگی مطلع شدیم که در ادامه این وضعیت قرار است برق کارخانه نیز قطع شود.

این کارگر آبگینه افزود: از قرار معلوم به دلیل پرداخت نشدن بهای برق مصرفی کارخانه، اداره برق قصد دارد تا برق کارخانه را قطع کند و چنانچه این اتفاق بیفتد فعالیت کوره‌هایی که در حال حاضر برای ذوب کردن شیشه‌های ضایعاتی فعال هستند مختل می‌شود.

وی در توضیح این مسئله گفت: با قطع شدن برق، موتور دیزلی کارخانه در ‌‌نهایت تا صبح فردا برای روشن نگهداشتن این کوره‌ها سوخت دارد و در این شرایطی اگر کوره خاموش شود احتمال دارد خطر انفجار کارگاه را تهدید می‌کند.

وی افزود: اگر کوره بطور ناگهانی سرد شود، ممکن است یه دلیل سنگینی شیشه‌های ضایعاتی دیواره آن ریزش کند و وقوع چنین اتفاقی در ‌‌نهایت می‌تواند باعث ریزش سقف کارگاه و وقوع انفجار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز