خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نقص فنی دلیل حادثه انفجار کارخانه ذوب آهن بود

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۳۶۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حادثه انفجاری که در تاریخ هیجدهم تیرماه سال جاری باعث کشته و زخمی شدن ۹ نفر از کارگران کارخانه ذوب آهن اصفهان شد به دلیل نقص فنی و سقوط شالاک همراه با آب اتفاق افتاده است.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، «غلامعلی قادری» با بیان اینکه در بررسی‌های نهایی نقش فنی و سقوط شالاک همراه با آب دلیل اصلی این حادثه بوده است، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که این حادثه غیر مترقبه بوده و تاکنون نمونه این حادثه را نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: تصمیم‌گیری نهایی در خصوص حادثه ذوب آهن، با ارائه گزارش کامل آن به مسئولان قضایی استان اصفهان واگذار شده است.

قادری بایادآوری اینکه بعد از حادثه ذوب آهن اصفهان شخص وزیر کار دستور ویژه‌ای را برای رسیدگی صادر کرده بود، افزود: بررسی این حادثه با حضور معاونان وی در کارخانه ذوب آهن و تشکیل تیم ویژه مورد بررسی ویژه قرار گرفت.

رئیس اداره کار اصفهان با اشاره به انجام یک هزار ساعت کار کار‌شناسانه و تخصصی برای بررسی حادثه انفجار کنورتور ذوب آهن ابراز داشت: تمام ارگان‌های مربوطه در این خصوص همکاری لازم را داشته‌اند و پس از برگزاری ۱۰۰ جلسه مصاحبه طی هفته گذشته گزارش نهایی این حادثه به مراجع قضایی اعلام شد.

قادری با اشاره به کشته و مصدوم شدن ۱۰ نفر در حادثه انفجار کنورتور اصفهان در روز ۱۸ تیر سال جاری افزود: از این تعداد ۳ نفر در محل حادثه کشته شده، ۴ نفر به صورت سرپایی درمان و ۳ نفر دیگر نیز که آسیب جدی‌تری دیده بودند برای درمان به خارج از کشور اعزام شده و در حال حاضر پس از بهبودی به کشور بازگشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه ایمنی در کار برای ما بسیار مهم است، اظهار داشت: بیش از یک میلیون نفر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۷۵۰ هزار نفر از این افراد کارگر بوده و بر این اساس استان اصفهان استانی کارگری به شمار می‌رود که باید مورد توجه ویژه در امور ایمنی در کار قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز