خبرگزاری کار ایران

از روز گذشته ادامه دارد؛

اعتراض کارگران پیمانکاری معدن البرز شرقی به ۴ ماه مزد معوقه

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۵۵۴

نزدیک به ۱۸۰نفر از کارگران پیمانکاری زغال سنگ البرز شرقی از روز گذشته تاکنون دست از کار کشیدند.

فعالان صنفی کارگری استان سمنان با اعلام این خبر گفتند:  معترضان از جمله کارگرانی هستند که زیر نظر پیمانکار در تونل برناکی منطقه طزره شاهرود به استخراج زغال سنگ اشتغال دارند.

برپایه این اطلاعات این کارگران بابت ۴ ماه مزد معوقه طلبکارند از روز یکشنبه ۸ شهریور ماه اعتراض خود را آغاز کردند.

از قرار معلوم در این واحد معدنی البرز شرقی حدود ۶۰۰ کارگر به صورت رسمی و ۸۰۰ کارگر به صورت پیمانکاری اشتغال دارند که اعتراض صنفی اخیر مربوط به کارگران پیمانکاری شاغل در تونل برناکی است.

به ادعای کارگران  معترض آنها علاوه بر  ۴ ماهه د‌ستمزد پرداخت نشده بابت حق بیمه‌های خود نیز طلبکارند؛ همچنین گفته می‌شود ۵۵ نفر از راننده‌های اتوبوس و کامیون نیز که در سه ماه گذشته دستمزد پرداخت نشده طلبکارند نیز به نشانه اعتراض از روز گذشته حاضر به جابجا کردن کارگران معترض نشده‌اند.

گفتنی است واحد معدنی طزره در معدن البرز شرقی شامل تونلهای یک و دو، تونل غربی، تونل مرکزی، تونل شرقی، تونل مادر، تونل برناکی، تونل کلاریز، تونل ۳۵، تونل ۱۵ و تونل ۴۲ می‌شود که در هر یک از آن‌ها دو تا سه پیمانکار فعالیت دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز