خبرگزاری کار ایران

پرداخت بخشی از معوقات مزدی کارگران فاز‌های ۲۰ و۲۱

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۵۰۰

به گفته فعالان صنفی کارگری منطقه عسلویه معادل یک ماه از مجموع معوقات مزدی کارگرانی پیمانکاری شاغل در فازهای ۲۰ و ۲۱ منطقه ویژه عسلویه پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، این کارگران که شمار آن‌ها بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر برآورد می‌شود از طریق چهار شرکت پیمانکاری که در زمینه «پایپینگ»، «ساپورت»، «جوشکاری» و برق‌کشی تاسیسات نفتی و پالایشگاهی فعالیت دارند در پروژه‌های فاز‌های ۲۰ و۲۱ منطقه عسلویه شاغل هستند.

پیش از این در روز ۱۷ مرداد ماه این کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه دستمزد تجمع سکوتی را برپا کرده بودند.

در زمان برگزاری این تجمع که از حوالی ساعت ۸ صبح آغاز و برای مدت نزدیک به سه ساعت ادامه داشت، فعالیت روزانه کارگاه‌ها متوقف شده بود که در ‌‌نهایت با وعده مسئولان منطقه ویژه عسلویه مبنی بر پرداخت شدن بخشی از معوقات مزدی خاتمه یافت.

البته در جریان این اعتراض صنفی به نقل از مدیران پروژه‌های در دست ساخت گفته شده بود که امکان پرداخت هزمان تمامی معوقات مزدی وجود ندارد و در بهترین حالت ممکن است کارگران معادل نصف یک ماه از مزد معوقه را دریافت کنند.

به گفته منابع ایلنا در ادامه این ماجرا مچون مسئله طلب مزدی در حد وعده باقیمانده بود کارگران مورد نظر بار دیگر در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی خود در روز اول شهریور ماه تجمع سکوت دیگری را برگزار کردند.

در خصوص این تجمع اخیر گفته می‌شود ابتدا مدیران پروژه با همکاری انتظامات تلاش کردند تا با  تهدید به اخراج و تسویه حساب به اعتراض کارگران خاتمه دهند اما در ‌‌نهایت خود متقاعد شدند که بهتر است با پرداخت دست‌کم بخشی از معوقات مزدی به وقفه پیش آمده در کار خاتمه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز